Összes oldalmegjelenítés

2013. november 15., péntek

Tejfölös pogácsa tang zhonggal

Férjem a pécsi Onkológiai Kongresszusra készült és kérte, hogy az útra süssek nekik pogácsát (nem hamuba sültet). Mivel úgyis nagy tang zhong őrületben vagyok, itt volt az alkalom, hogy ebben is kipróbáljam. Természetesen azt kaptam, amit vártam az ő segítségétől, nagyon lágy, könnyű tésztát. Remélem mindenkinek ízlett. Még nincs visszajelzésem, mert úton vannak. A hagyományos és sikerrel kecsegtető Horváth Ilona féle tejfölös pogácsát alakítottam át egy kicsit.


Hozzávalók: 
A tészta:

  • 1 kg tönköly fehér liszt
  • 0,5 kg szoba hőmérsékletű Rama vajas íz  
  • 4 tojás sárgája
  • 4 dl tejföl
  • 1,5 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 5 dkg friss élesztő 
  • 1 - 1,5 ek só


+ 20 dkg tang zhong:

  • 1,65 dl víz
  • 3,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt



  • kevés rétesliszt a nyújtáshoz


Tetejére:

  • 1 felvert tojás
  • 10 dkg reszelt Pannónia sajt


Elkészítése:

A tang zhongot elkészítettem. A vizet és a lisztet habverővel hidegen csomómentesre kevertem, majd felforraltam, 1 perc alatt besűrítettem, aztán hagytam kihűlni.
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és letakartam, mert úgy hamarabb megkel.
Az összes alapanyagot dagasztógépben összegyúrtam. Természetesen a tejföltől jó lágy lett a tészta.
A legnagyobb tálamat szedtem elő, kiliszteztem, belefektettem a tésztát, a tetejét is meghintettem liszttel és folpackkal letakarva langyos helyre tettem kelni. Egy óra elteltével már onnan is bugyogott ki a tészta. Mivel elég laza volt, ezért rétesliszttel szórtam meg a gyúródeszkát és azon gyúrtam át a tésztát. Ezután kinyújtottam kb. 2,5 cm vékonyra és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral béleltem ki 3 tepsit, abba tettem a pogácsákat. Tetejüket lekentem tojással és megszórtam őket reszelt sajttal, majd hagytam még kelni úgy 20 percig őket, míg a sütő melegedett.
180 fokon hőlégkeverésen 20 perc alatt aranybarnára sütöttem mindet.

Itt volt a siker. Még szerencse, hogy dupla adagot sütöttem, mert toltuk be megállás nélkül forrón. Másnapra is friss maradt a tejfölnek és a tang zhongnak köszönhetően.


Nincsenek megjegyzések: