Összes oldalmegjelenítés

2014. május 28., szerda

Almás pite

Valamilyen csekélyebb jellegű szénhidrát tartalmú süteményt akartam sütni, ezért a tészta részét csökkentettem és csak alulra tettem egy vékony tésztát a sütiben. Egyébként meg jól megpakoltam almával.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg nyírfacukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 csipet só

A töltelékhez: 

  • 1,5 kg idared alma
  • 3-4 ek nádcukor
  • 1 ek fahéj
  • 1 biocitrom reszelt héja és leve
  • 1 nagy csipet őrölt kardamom
  • 2 nagy marék durvára vágott dió

Tetejére:

  • 4 tojásfehérje
  • 3 ek nyírfacukor
  • 1 ek juhar szirup
  • 1 ek citromlé

Elkészítése:

A tésztát robotgépben összegyúrtam, folpackba csomagolva hűtőbe tettem fél órára pihenni, majd kicsomagoltam és lisztezett deszkán kinyújtottam. A 36 x 26 cm-es tepsit kibéleltem sütőpapírral és akkorára nyújtottam a tésztát, hogy az oldalát is befedje. Késsel kiegyenesítgettem a széleket, hogy egyforma legyen mindenütt. Az almákat meghámoztam és gyalun vékonyra szeleteltem. Megszórtam a nádcukorral, ráreszeltem a megmosott citrom héját, rácsavartam a levét, fűszereztem és összekevertem a darabos dióval, hogy mindenütt egyformán érje minden hozzávaló. Megtöltöttem a tésztát vele, elegyengettem és a 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. Mikor láttam, hogy színesedik a tészta széle, kivettem a süteményt, hogy befedjem a habbal.  A tojásfehérjét habbá vertem, majd a cukorral, a juharsziruppal és a citromlével még tovább. A kemény tojáshabot eloszlattam az alma tetején és még 5 percre visszadugtam a sütőbe, sőt a végén 2 percre a grillt is rákapcsoltam, hogy gyorsan barnuljon.
Kivettem a sütőből, megvártam, míg teljesen kihűl, és csak aztán emeltem ki a tepsiből a sütőpapír segítségével. Ekkor már szépen szeletelhető volt.

Nincsenek megjegyzések: