Összes oldalmegjelenítés

2014. május 25., vasárnap

Bodzavirág palacsinta bundában

Hétvégi baráti kerti parti közepén elmentünk egy kis érintetlen bodzavirágot gyűjteni. Mivel a környéken nem járnak autók, szép fehér ernyőket tudtunk leszedni. Abból készítettem ezt a finomságot.


Hozzávalók:

  • 3 szép nagy bodzavirág

Palacsinta tésztához:

  • 1 tojás
  • 1 ek cukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk vanília kivonat
  • 10 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 dl zsíros tej

Elkészítése:

A tojást előbb a cukorral, sóval, vaníliával kikevertem habverővel, majd hozzáadtam a lisztet és végül a tejet adagonként, hogy sűrű palacsintatésztát kapjak.
Egy kisebb serpenyőben olajat melegítettem nem túl forróra. A virágokat kisebb ernyőkre szedtem szét, hogy ne a nyelét sütögessem, hanem valóban a virágát. Belemártottam a tésztába és az olajban mindkét oldalát megsütöttem. Konyhai törlőn leitattam a felesleges olajat és kevés házi vaníliás porcukorral szórtam meg. Nagyon egyedi íze volt. Nem tolakodóan, de ott volt a bodza illata és íze. Finom csemege.

Nincsenek megjegyzések: