Összes oldalmegjelenítés

2018. november 4., vasárnap

Lazaccal töltött ravioli

Volt otthon egy szelet vadlazacom, kb. 17 -20 dkg-os, ami szerényen elég egy fő részére. Ezt találtam ki





A tésztát a you tube-on láttam és annyira megtetszett, hogy azonnal késztetést éreztem az elkészítésére. Nem nagyon nézegettem, csak érzésből készítettem. Még az is lehet, hogy ott fordítva voltak a színek, de nekem így tetszett.

Hozzávalók:
Zöld tészta
6-7 dkg mirelit leveles spenót
0,5 dl víz
1 csipet só
finom liszt, amennyit felvesz (kb. 10 dkg/mintha egy tojáshoz mérném)

Fehér tésztához:
10 dkg finom liszt
0,5-0,55 dl víz
1 csipet só

Lazacos töltelék:
Besamel mártás:
1 ek vaj
1 ek liszt
1 csipet só
pár tekerés bors
kevés szerecsendió
0,5-0,6 dl tej

A hal sütéséhez:
1 ek repce olaj
1 szelet lazactörzs

bors

Elkészítés:

Egy serpenyőt felforrósítottam és egy kanál olajon a sózott, borsozott lazacszeletet oldalanként 2-3 perc alatt megsütöttem.
A besamel a szokásos módon készült: egy kanál vajon egy kanál lisztet megpirítottam, adtam hozzá kevés sót, borsot, szerecsendiót, majd felengedtem kevés tejjel, besűrítettem és villával beletörtem a lazacot, majd kihűtöttem.

A kétféle tésztát késes aprítóban összedolgoztam a hozzávalókkal, fóliába csomagolva fél órát pihentettem hűtőben. Majd a zöldet csak kézzel kihúzogattam téglalap alakúra és a végébe fektettem a hengerré formált fehér tésztát, beletekertem. Újra befóliáztam és a hűtőben csücsült fél órát.


Aztán szeleteket vágtam belőle és kinyújtottam. Közepébe egy púpozott teáskanálnyi tölteléket. töltöttem. Vízzel tapasztottam össze a tetejét.

Miután dolgunk volt, így lisztezett tálcán a hűtőbe tettem a tésztát. 

Este csak egy kis vizet forraltam a wokban és a bambusz gőzölőt kibéleltem sütőpapírral, benne 8 perc alatt meggőzöltem a tésztát.
Kevertem hozzá egy kis mártogatóst: teriyaki szósz, édes chiliszósz, balzsamecet krém, kis limelé, csipet barnacukor (nem autentikus, de a családnak bekött). Megszórtam fekete szezámmaggal.



Nincsenek megjegyzések: