Összes oldalmegjelenítés

2013. október 20., vasárnap

Töltött csavart kifli tang zhonggal

Mindenbe kipróbálom a tang zhongot, ami kelttészta. Holnap úgyis szétverik a lakásomat a villanyszerelők, tehát most kellett gondoskodnom a fiam iskolai tízóraijáról. De mi marad friss? Csakis a tang zhonggal készült péksütemény. Pillanatok alatt összeraktam, aztán mikor kész lett, széles vigyorral az arcomon fogadtam az elismerést. Annyira jó, ha fonomságokkal lephetem meg  a családom vagy a barátaimat.




Hozzávalók:
A tang zhonghoz:

  • 1,25 dl víz
  • 2,5 dkg tönköly fehér liszt

A tésztához:

  • 15 dkg tang zhong
  • 55 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 tojássárgája
  • 50 ml étolaj
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 3 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő


Töltelékhez:

  • 10 dkg margarin
  • 1 tojássárgája
  • 10 dkg reszelt Pannónia sajt + 5 dkg a szóráshoz
  • 1 kk só


Elkészítése:
Már előző nap a tang zhongot megfőztem, hűtőbe tettem (hidegen csomómentesre keverem, felforralom, míg krémes állagot ér el).
A dagasztógép üstjébe a tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és megvártam míg megkel. Ekkor hozzámértem a többi hozzávalót és kb. 10 percig dagasztottam. Ezután csak folpackot borítottam rá, hogy az alatt keljen ducira. Míg várakoztam, lereszeltem a sajtot és 5 dkg -nyit félretettem a szóráshoz, a többit kikevertem a margarinnal, tojás sárgájával és egy kevés sóval. Mikor már jó kétszeresére nőtt a tészta, lisztezett deszkára borítottam, ketté vágtam és két egyforma négyszöget nyújtottam belőle (60x25 cm). Az egyik tésztát megkentem a margarinos-sajtos krémmel és ráborítottam a másik lapot. Kicsit összenyújtottam őket, majd feltekertem a hosszabbik oldalától kezdve. Lisztezett késsel ék alakokat vágtam a tekercsből és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem jó távol egymástól, mert azt vártam még jócskán nőnek. /Mégis összenőttek./ Tetejüket megkentem  a maradék tojásfehérjével és rászórtam a sajtot. Egy langyos szegletben kelesztettem még vagy 20 percig őket, aztán ugrottak a 170 fokra előmelegített sütőbe hőlégkeverésen 20 percre és szép aranybarnára sültek. 
Nem bírtam magammal és még forrón egyet felfaltam, majd aki arra járt, mindenkinek dugtam egyet a szájába, annyira jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések: