Összes oldalmegjelenítés

2013. december 23., hétfő

Narancsos gyümölcstekercs őzgerincben sütve

Eredetileg narancsos kekszet készültem sütni. Összeállítottam a tésztát és a hűtőben pihegett, de nem volt hangulatom szabogatni. Kis piramisokra gondoltam, aminek a közepén aszalt gyümölcs van, de elszállt az igyekvés, csak egy gyors tekercsre futotta az energiámból.


Hozzávalók: 
A tésztához: 

  • 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 25 dkg tönköly fehér liszt
  • 20 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 1 csapott tk sütőpor
  • 1 tojás
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 1 narancs reszelt héja (1 tk) és leve (0,75 ml)
  • 1 tk frissen reszelt gyömbér
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk kardamom
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 ek narancslikőr

Töltelék: 

  • 1 nagyobb alma
  • aszalt gyümölcsök vegyesen (vörös áfonya, sárgabarack, szilva, datolya, füge)
  • 10 dkg mandulaliszt
  • 1 tk fahéj
  • 2 csomag vaníliás cukor

Szirup:

  • 1 narancs reszelt héja és leve
  • 10 dkg narancsvirágos porcukor
  • 1 ek narancslikőr

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit a robotgép táljába mértem és összekevertem. A tésztát folpackba csomagolva hűtőbe tettem pihenni 1-2 órára.
Közben az aszalt gyümölcsöket az áfonya méretéhez igazítva összeaprítottam. Ugyanígy jártam el megpucolt almával is. Majd megszórtam a fahéjjal és a vaníliás cukorral és elkevertem a mandulaliszttel, ami felszívta az alma nedvességét és kissé összefogta a darabos gyümölcsöket.
Kivettem a tésztát a hűtőből és lisztezett deszkán kinyújtottam téglalap alakúra (38 x 38 cm méretűre). A tölteléket egyenletesen elterítettem rajta. Az oldalain 2-2 cm-t behajtottam, hogy ne potyogjon majd ki a töltelék és feltekertem a tésztát. Kivajazott, liszttel megszórt őzgerincformába fektettem a tésztát és a 160 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 55-60 percig sütöttem. Rácsra téve kihűtöttem. Elkevertem a szirupot. Egy tálra fektettem a süteményt és meglocsoltam a sziruppal.
Ugyan nem diétás desszert, de a Karácsony erről is szól. Szeretjük egymást és közben finomakat eszünk.

Nincsenek megjegyzések: