Összes oldalmegjelenítés

2014. február 21., péntek

Magos joghurtos tönkölykenyér

Egy újabb kenyér. Most az öregtésztát teljes kiőrlésű és fehér tönkölylisztből készítettem. Adtam hozzá egy kis diétás lisztet is, mert így könnyebb a lelkemnek. 






Hozzávalók:
Öreg tészta:
  • 20 dkg tk. tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 3 dl langyos víz
  • 1 csipet cukor
  • 0.8 dkg friss élesztő
  • 1 ek olaj

Kenyértészta:
  • 27 dkg öregtészta
  • 20 dkg Diabestar liszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 1.5 dl langyos víz
  • 3 dl joghurt
  • 2.5 dkg friss élesztő
  • 1 teáskanál  cukor
  • 1.5 tk só
  • 2 ek burgonyapehely
  • 2 ek olaj

Elkészítés:

Öreg tészta:
A langyos vízben a cukrot elkevertem, belemorzsoltam az élesztőt, és felfuttattam.
A lisztet, egy csipet sót, az élesztőt, vizet kenyérsütőgép üstjébe mértem, és dagasztásra kapcsoltam.
Amikor lejárt a program, a tésztát ott hagytam fél napra "túlérni" a gépben, majd átdagasztottam.
Három részre osztottam. Minden adagot olajozott folpackba csomagoltam. Hűtőben 2 hétig is eláll.

Kenyértészta:
A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és megkelesztettem. Mikor habosra felfutott, kenyérsütőgép üstjébe mértem az össze hozzávalót, az öregtésztát is és a megkelt élesztőt is. Dagasztó programon dagasztottam, kelesztettem (1:50 perc).
A megkelt tésztát kettéosztottam, lisztezett deszkán átgyúrtam, kihúzogattam négyzet alakúra, majd feltekertem. Így tettem szilikon kenyérformába. Fél óra alatt letakarva langyos helyen duplájára kelesztettem. Lespricceltem vízzel, megszórtam nigella maggal, és éles késsel bevagdaltam a tetejét.
200 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen fél óra alatt megsütöttem. Rácson kihűtöttem.


Nincsenek megjegyzések: