Összes oldalmegjelenítés

2013. május 20., hétfő

Pisztáciás marcipános keksz

 Egy a mindennapi kekszeink közül.

Hozzávalók:
  • 19 dkg tönköly fehér liszt
  • 9 dkg puha vaj
  • 13 dkg natúr marcipán
  • 4,5 dkg gyümölcscukor
  • 1 tojás
  • 1 /2 tk sütőpor
  • 1 tk rózsavíz
  • 32 szem pisztácia

Elkészítése:  

A vajat a cukorral és tojással habosra kevertem robotgéppel, majd belekevertem a sütőporral elkevert lisztet és belereszeltem a marcipánt nagy lyukú reszelőn. Végül hozzákevertem a rózsavizet is.  A tésztából kis zöld diónyi darabokat szakítottam ki és golyóvá sodortam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Ebből a mennyiségből 32 darab lett. Villával kb. 0,5 cm vékony koronggá nyomtam szét, közepébe egy szem pisztáciát nyomtam. 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 15 perc alatt megsütöttem. A kis családom pedig mind megette.
Közben azért gyakorta eszembe  jutott Jucika barátnőm, aki nagy tisztelője a marcipánnak. Legközelebb azért úgy sütök, hogy őt is megkínálhassam.
  1.  

Nincsenek megjegyzések: