Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 12., hétfő

Katalán krém

Ez volt a desszert, amit a Jar Patinum receptversenyen nyert főzős estén Bereznay Tamással elkészítettünk. Nagyon kellemes, gyorsan elkészíthető egyszerű desszert.



Hozzávalók:

  • 1 liter tej
  • 8 tojássárgája
  • 15 dkg nádcukor
  • 1 nagy narancs reszelt héja
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 2 ek kukoricaliszt


Elkészítése:


A tejet összekevertem a  narancs reszelt héjéval és a fahéjjal, forráspontig hevítettem.
A tojások sárgáját 10 dkg barna cukorral kikevertem, majd hozzáadtam a kukoricakeményítőt is.
A forró tejből hőkiegyenlítésként a cukros tojássárgához mertem és elkevertem, majd az egészet a forró tejhez adtam és folyamatos keverés mellett sűrítettem, míg már majdnem pudingszerű lett.
Ekkor tálakba szűrtem sűrű szitán keresztül és hűtőben dermedésig hűtöttem.
A kihűlt krém tetejét megszórtam vékonyan barna cukorral és konyhai fáklyával rákaramellizáltam. Utána még egy réteggel ugyanezt tettem. Ezt a trükköt is Tamás tanította nekünk, mert így nem egy vastagabb réteg "olvad" el, hanem gyorsan kemény, roppanós, barna réteg keletkezik rajta.

Nincsenek megjegyzések: