Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 15., vasárnap

Írós kelt buták

Író csöpög lassan a csapomból is, annyira szeretem, Minden tészta olyan lágy lesz tőle, hogy az elmondhatatlan. Meg kell kóstolni. Itt most 1,1 dl íróból és 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölylisztből készítettem kovászt, mely 3 nap alatt megérett és azt használtam a tésztába.











Hozzávalók:
A tésztához:

  • 20 dkg írós kovász
  • 15 dkg öregtészta
  • 35 dkg fehér tönkölyliszt
  • 1 tojássárgája
  • 0,8 dl író
  • 0,7 dl langyos víz
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 5 dkg barna cukor
  • 1 csipet só
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 kk vanília kivonat


A vaníliás töltelékhez: 

  • 20 dkg mascarpone 
  • 4 ek cukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 2 púpozott ek főzés nélküli vanília pudingpor


Elkészítése: 
A tésztához valókat azonnal a kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztó programra kapcsoltam. Amikor az lejárt, hagytam a tésztát kelni az üstben. 
Közben a töltelék hozzávalóit robotgéppel összekevertem és a hűtőbe tettem szilárdulni.
Mikor a tészta duplájára kelt (ez hosszabb időt is igénybe vehet, mert a kovásszal készült tészták lassabban kelnek, valamint sok minden befolyásolja a kelés folyamatát, a hőmérséklet, a páratartalom, a liszt minősége, stb.), de ha türelemmel megvárjuk, akkor megkelnek és isteni finomak lesznek.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam. Kinyújtottam kisujjnyi vékonyra. Egyik részét 10x10 cm-es kocka alakúra vágtam, melynek közepébe vanília pudingot töltöttem. A másik részét olyan 30x8 cm-es téglalapokra vágtam, ezeket átlósan háromszögekre osztottam, melybe raktam egy evőkanálnyi krémet a közepére, azt elhúztam rajta hosszában. Egy negyedbe vágott érett, édes fügét tettem a tészta széles részébe, majd feltekertem a tésztát. Keskeny végét alácsaptam, így nem nyílt ki és a töltelék sem szökött ki az alján. Tetejüket megkentem a maradék tojásfehérjével, és némi barna cukrot szórtam rá.  A sütőt előmelegítettem 160 fokra hőlégkeverésen és 25 perc alatt készre sütöttem a süteményeket.

Nincsenek megjegyzések: