Összes oldalmegjelenítés

2014. november 26., szerda

Lila gnocchi céklapürével és sült gombával

Erős az elhatározásom, hogy karácsonyig fogyjak, hogy aztán ne legyen kétségbeejtő, ha egy kicsit többet engedek meg az ünnepek alatt magamnak. Ezért ma ezt a vegetáriánus fogást készítettem. A multkorjában vettem a piacon lila krumplit . Mivel imádom a gnocchit és a termelők oldalán láttam ezt a köretet elkészítve, azonnal erre hangolódtam. A többit már csak a hűtőm zöldség rekesze szolgáltatta.



Hozzávalók: 
A gnocchihoz:

  • 5 db közepes lilaburgonya
  • víz
  • 1 tojás sárgája
  • 4-5 ek rétesliszt


A céklapüréhez:

  • 1 tk olívaolaj
  • 1 tk vaj
  • 1 nagyobb cékla
  • 1 kisebb fej lilahagyma
  • 1 tk nádcukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk friss kakukkfű levelei
  • 1 nagy csipet őrölt kömény
  • 1 ek balzsamecet
  • 1 dl tejszín


A gombához:

  • 1 tk olívaolaj
  • 1 tk vaj 
  • 30 dkg barna csiperke
  • 1 nagy csipet só
  • frissen őrölt bors
  • 1 tk  friss kakukkfű levelei

Elkészítése:

A gnocchihoz a krumplikat sós vízben megfőztem, lehűtöttem. Majd meghámoztam és lereszeltem finom lyukú reszelőn. Elkevertem a tojás sárgájával és kevés liszttel. Nem gyúrogattam sokáig, hogy ne legyen gumis, csak éppen elkevertem nagyjából. A kapott tésztát négy felé osztottam, 2 cm vastag rudakká sodortam és késsel felaprítottam. Lobogó sós vízben 2 percig főztem. Megvártam míg feljönnek a víz tetejére, majd még fél-egy percig hagytam főni, lecsepegtettem, egy kanál olívaolaj és vaj keverékére szedtem.

A céklapüréhez egy kis lilahagymát megpirítottam egy kanál olívaolaj és vaj keverékén, megdinszteltem. A céklát nyersen meghámoztam, aprítóba pürésítettem, a hagymához adtam. Megfűszereztem, felöntöttem tejszínnel és egy percre összeforraltam, majd botmixerrel pürésítettem, nem főztem tovább.

A gombákat ecsettel letisztítottam, negyedekre vágtam. A szokásos 1 tk olívaolaj-vaj keverékén erős tűzön egy kis só, bors és kakukkfű társaságában néhány perc alatt megpirítottam. 

Mindezt tányérra dobáltam, aztán már se híre, se hamva. Ez az adag három fő részére készült.

Nincsenek megjegyzések: