Összes oldalmegjelenítés

2013. november 4., hétfő

Grillezett csirke ajvárral és ricottás burgonypürével

Nagyszerű dolgokat láttam, olvastam, amit szerettem volna kipróbálni és mindezt ötvözni egy étkezés keretén belül. Szerintem sikerült is, ha azt nézem, mennyi idő alatt tüntette el családom az eléjük tálalt ebédet. 


Hozzávalók: 

  • 50 dkg csirkemell filé
  • szárnyas grill fűszer
  • 2-3 ek olívaolaj


Burgonyapüréhez:

  • 50 dkg burgonya
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl tejszín
  • 1 tk só
  • 15 dkg ricotta


Ajvárhoz:

  • 40 dkg padlizsán
  • 6 kápia paprika
  • 4 ek olívaolaj
  • 3 duci gerezd fokhagyma
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 ek balzsamecet krém
  • 1 ek édes chiliszósz


Elkészítése:

A padlizsánt és a paprikákat alaposan megmostam, szárazra töröltem, félbe vágtam és a vágott felükkel lefelé fordítva grill rácsos tepsibe tettem és a 200 fokra előmelegített sütőbe dugtam őket hőlégkeverésen 35-40 percre. Utána a megsült zöldségeket egy tálba tettem, letakartam őket fóliával 10 percre, mert így könnyen hámozhatóvá válnak. Lehúztam a héjukat és mentek az aprítógépbe. Hozzáadtam minden egyéb anyagot, amit gondoltam bele (tudom, egy autentikus ajvár nem ilyen, és úgy is nagyon finom, de ilyen hangulatom volt), és majdnem krémesre daráltam. 

                                

A csirkemellet szeletekre vágtam, megkentem olajjal és megszórtam grill fűszerkeverékkel, egy órára lefóliázva a hűtőbe tettem érni. 

A burgonyát feltettem főni sós vízben. Mikor puha lett leszűrtem, hozzáadtam a vajat a tejszínt, a ricottát és robot gépben habosítottam. Nyomózsákba töltöttem és kis halmokat nyomkodtam  a tányérra belőle. A halmok tetejére friss kaprot szúrtam.



Mikor a krumpli megfőtt, a húst grill serpenyőben mindkét oldalán megsütöttem annyira, hogy fehér legyen a belseje is, de vigyáztam, nehogy kiszáradjon.

Kifejezetten kellemes volt mellé a sült paprikakrém és a nagyon laza, lágy burgonyapüré.

Nincsenek megjegyzések: