Összes oldalmegjelenítés

2014. január 7., kedd

Kis kacsa fürdik málnás balzsamecetben

Nem sűrűn eszünk kacsát, de mindig másképpen készítem, próbálgatom mit lehet kihozni belőle. Mivel a csirkénél ízletes volt a ras - el - hanout ara b fűszerkeverék, így megpróbáltam kacsával is. 

Hozzávalók:
A sülthöz:

  • 3 zsenge kacsamell
  • 3 csapott ek ras-el-hanout fűszerkeverék


Az öntethez: 



Körethez:

  • 4 közepes édesburgonya
  • 4-5 közepes burgonya
  • 1 ek durvára őrölt koriandermag
  • 1 tk frissen őrölt bors
  • 2 ek olaj


Elkészítése:

A burgonyát sós vízben félig megfőztem. Az édesburgonyát megpucoltam, cikkekre vágtam és mindkettőt tepsibe tette. Lespricceltem őket kevés olajjal (egy virágpermetezőt használok erre a célra). Enyhén sóztam, jól megborsoztam, megszórtam durvára őrölt koriandermaggal és bedugtam a 160 fokos sütőbe hőlégkeverésen. Nagyjából 20-25 perc alatt megsült.
A kacsa bőrét beirdaltam, kicsit megsóztam és beledörzsöltem az arab fűszerkeveréket. Felhevítettem egy vastag falú teflon lábast és mikor forró volt beletettem a kacsamelleket bőrével lefelé, így sütöttem 3 percig erős tűzön, majd megfordítottam és a másik oldalát is megpirítottam. Aztán lefedtem és betettem a krumpli mellé 16-18 percre. Ennyi idő alatt már elvesztette a rozé jellegét, de még finom puha volt. Miután kivettem a sütőből, letakarva pihentettem 10-15 percet.
Kihasználva, hogy már minden sül, feltettem a balzsamecetet felforralni. Hozzáöntöttem a málnát és a levendulaszirupot is és 2-3 percig együtt forraltam, míg az ecet félig elforrt a folyadékból és a szósz besűrűsödött. Azon melegében egy sűrű szitán átpasszíroztam és evvel locsoltam meg a felszeletelt kacsamellet. 
Hát nagyon ott volt ez az ebéd. 

Nincsenek megjegyzések: