Összes oldalmegjelenítés

2013. január 18., péntek

Tejfölös pogács

Gyerekemnek kellett valahova pogácsát vinnie és gyorsan ezt dobtam össze.


Hozzávalók:

  • 40 dkg félfogós liszt
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg libazsír
  • 35 dkg 20 %-os tejföl
  • 1 egész tojás + 1 sárgája
  • 2 ek burgonyapehely
  • 3 dkg élesztő
  • 1 ek méz
  • 1,5 tk só
  • 30 dkg reszelt Pannónia sajt


Elkészítése:

A tejfölt meglangyosítottam, belekevertem a mézet és az összemorzsolt élesztőt, megkelesztettem benne.
A sajt kivételével az összes anyagot kenyérsütőgépben megdagasztottam és kelesztettem.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam 2 cm vékonyra, megszórtam reszelt sajttal és összehajtogattam, mint egy borítékot. Kelesztőtálban letakarva fél órát pihentettem, majd még kétszer megismételtem a hajtogatást és az újrakelesztést.  A tésztát újra kinyújtottam 2 cm-re és pogácsaszaggatóval kiszaggattam, kicsit a két tenyerem közt megsodortam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. Megkentem a maradék tojásfehérjével, megszórtam sajttal és 180 fokos sütőben, hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem őket. 

Nincsenek megjegyzések: