Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 20., vasárnap

Csokis-banános kuglóf

Ez sajna olyan lett, mint a Chokito, ronda, de finom.



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 3 érett banán (325 g)
  • 4 nagy tojás
  • 40 dkg félfogós liszt
  • 1,2 dl tej
  • 10 dkg vaj + a forma kikenéséhez
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 tk kardamommag őrölve (csak a belseje)
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 csipet só
  • 1 tk sütőpor

A mázhoz:

  • 10 dkg 75%-os kakaótartalmú belga étcsokoládé
  • 1 dl 33%-os tejszín  (Ha ezt lecseréled 5 dkg vajra vagy szőlőmagolajra, akkor szép fényes lesz a csokoládébevonatod. Én valahogy elfelejtettem.)

Elkészítése:

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből egy csipet sóval habot vertem. Az összes többi hozzávalót keverőtálban robotgéppel összekevertem és beleforgattam a fehérjehabot. Kivajaztam - liszteztem a kuglófformát és beleöntöttem a tésztát. 150 fokon, hőlégkeverésen 50 perc alatt sütöttem meg.
A mázhoz a csokoládét a tejszínnel mikróban olvasztóprogramon felolvasztottam, elkevertem simára és úgy ahogy felkentem a kihűlt kuglófra.
Ezt a szép tányért pedig az IKEA-ban vettem pont az ilyen sütemények tálalásához. Sőt, a dekorációként használt bazsalikomvirágot és termeltem az erkélyemen. Ennyi.



Nincsenek megjegyzések: