Összes oldalmegjelenítés

2012. november 20., kedd

Csirkemell bakonyi módon elkészítve

A minap Jucika barát-kolléganőm elém varázsolt egy üveget, ami színültig volt gyönyörű pirospaprikával. Édesanyja, Melinda küldte nekem ezt a gyönyörűséget, mivel Kalocsáról származnak, így kiváló forrásból szerzi be ezt a csodálatos magyar fűszert.
Éppen törtem a fejemet, hogy mit készítsek a gombából, amit megvettem, így jött a megoldás, bakonyit. Mivel nem favorizálom a sertés húst, viszont csirkemellem mindig van otthon, ebből főztem meg.

Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemell
  • bors
  • néhány kanál liszt 
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2-3 ek kacsazsír (ezt viszont előnyben részesítem)
  • 1 csapott ek pirospaprika
  • 1 nagyobb kápia paprika
  • 2 közepes paradicsom
  • 35 dkg csiperke gomba
  • 2 dl tejföl
  • petrezselyemzöld ízlés szerint
  • ( 5 tojásból nokedli)
A csirkemellet kisujjnyi vastagságú szeletekre vágtam, sóztam, borsoztam, megforgattam lisztbe és a felforrósított zsírban mindkét oldalát pirosasra sütöttem, egy tálba kiszedtem. A vöröshagymát felkockáztam, megpirítottam a maradék zsíron. A gombát 4-5 mm vastagságúra szeltem, rádobtam a megdinsztelt hagymára és erős lángon pirítottam. Ezután beletettem a pirospaprikát, beleszeleteltem a paprikát és a paradicsomot, visszatettem a hússzeleteket, lefedtem és kis tűzön 10 perc alatt megpároltam. Végül 2 dl tejfölt belekevertem habverővel, felforraltam. Mellé természetesen nokedlit készítettem. Tetejére szórtam egy kis petrezselymet. Isteni volt.



A csodás kalocsai paprika, melynek íze, illata semmihez sem hasonlítható. Lehet, hogy sosem vettem még igazi paprikát? 

 


Borajánlat:

Dörgicsei Sauvignon Blanc - 2009
Pántlika pincészet - Balatonfüred-Csopaki borvidék

Dörgicsei minőségi száraz fehérbor. Zöldes citrom szín, döbbenetes újvilági illat: lime, csalán, mangó és bodzavirág. Szájban hosszú, finom trópusi gyümölcsös, citrusos íz, remek savasság. A tökéletes sauvignon blanc, melyet legkedvezőbben itt kaptam meg.

Nincsenek megjegyzések: