Összes oldalmegjelenítés

2014. március 22., szombat

Benedek napi torta

Minden neves alkalomra készítünk valamilyen tortát. Most elég szerencsétlenül sikerült, hogy akkor leptem meg a fiamat újpesti tortával, maikor az UTE-t kizárták az első osztályból. Most már mindegy, eltüntettük a bizonyítékot, ami így nézett ki.


Hozzávalók:
Tortához: 18 cm-es

  • 3 nagy tojás
  • 3 púpozott ek rétesliszt
  • 1 csapott ek keményítő
  • 2 ek lágy vaj
  • 3 ek cukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk sütőpor
  • 1/2 citrom leve
  • 1 tk vanília kivonat

Krémhez:

  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 1 habfixáló
  • 2 lap zselatin
  • 1 csomag Guava ízű Bolero por
  • 4-5 csepp piros Wilton ételfesték
  • 3 csepp kék Wilton ételfesték

Mázhoz:

  • 20 dkg fehér csokoládé
  • 2 ek szőlőmagolaj

Elkészítése:

A tortához a tojásokat ketté választottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral, a vajjal és a vaníliával habosra kevertem. A lisztet, a sütőport, a keményítőt egy tálban összekevertem . A fehérjébe először beleforgattam a cukros tojássárgáját, majd kanalanként a lisztet, vigyázva, hogy ne törjem össze a fehérjét. Egy 18 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a tésztát. Néhányszor a pulthoz ütögettem, hogy egyenletes legyen és ne maradjon benne levegő. A 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt aranybarnára ütöttem, Mikor elkészült, a sütő ajtaját félig kinyitottam, úgy hagytam a tésztát kihűlni, így nem esett be a teteje. Mikor teljesen meghűlt, kivettem a formából és keresztben ketté vágtam.
A krémhez a zselatinlapokat hideg vízbe áztattam. A tejszínt félkeményre vertem, majd hozzáadtam a habfixálót és addig kevertem, míg kemény lett. Ekkor hozzáadtam a megpuhult, kicsavart zselatinlapokat, a mascarponét és a Bolero port és addig kevertem, míg homogén nem lett. Mivel így rózsaszín színű lett, néhány csepp Wilton festékkel kikevertem a kellő színt. Néhány evőkanálnyit félre tettem a tetejéhez, a többit rákentem az alsó lapra. A felsőt fordítva tettem rá, hogy a teteje sima legyen.
Vízgőz felett két kanál szőlőmagolajon megolvasztottam  a fehér csokoládét, és úgy-ahogy bevontam vele a torta tetejét és oldalát is. Betettem a hűtőbe hűlni, szilárdulni.
Ekkorra megjött az én Tibikém és kézbe vette a dolgokat. Kivágta az Úp. sablont, szikével körbejelölte, majd kifestette. Na ez azért érdekes volt. Először vanília kivonatot használtunk a festék feloldásához, majd Tequilat (mert az színtelen), végül a guava ízű Bolero port kevertük el valami alkohollal és avval festette meg a címert. Addig kevergettünk, hogy éppen elkészültünk, mire megjött az ünnepelt. A maradék krémmel eltüntettem a csoki "hibás" széleit és voila, tálaltuk a tortát. 




Az ünnepelt:


Nincsenek megjegyzések: