Összes oldalmegjelenítés

2015. április 26., vasárnap

Mézes-sörös sült tarja sült káposztás burgonyával

Ezt a receptet a Lidl konyhába olvastam Széll Tamástól. Azonnal megtetszett. Nem is igazán a hús keltette fel az érdeklődésemet, hanem a köret. Nem haboztam sokáig, máris pakoltam bele a a hússzeleteket a pácba. Csontos sertéstarját használtam.


Hozzávalók: 3 fő részére
A sülthöz:

  • 80 dkg csontos sertéstarja (3 nagyobb szelet)
  • Maldon só
  • frissen őrölt bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 ek méz
  • 1 ek dijoni mustár
  • 1 ek sűrített paradicsom
  • 2 dl sör


A pirított káposztás burgonyakörethez:

  • 1/2 kisebb fej káposzta
  • 4 ek kacsazsír
  • bors
  • 1 csapott tk egész köménymag
  • 1 tk nádcukor
  • 2 ek fehér balzsamecet
  • 40 dkg burgonya 

Elkészítése:

A tarja szeletek mindkét oldalát megkentem olívaolajjal. A reszelt fokhagymából, mézből, mustárból és sűrített paradicsomból egy krémet kevertem, amellyel bekentem a hússzeleteket. Tálba tettem őket és ráöntöttem a sört. Folpackkal letakarva a hűtőbe tettem egy éjszakára. Csak másnap délelőtt vettem elő, mert ebédre akartam megsütni. Hagytam, hogy felengedjen szoba hőmérsékletűre. Kivettem a pácból, lecsepegtettem, s csak ekkor sóztam, borsoztam, egy kanál felhevített olajon vastag falú serpenyőben 2-2 percet pirítottam mindkét oldalát, aztán fedővel lefedve 5 - 6 perc alatt megpárolta,
A káposztát megfosztottam minden keményebb résztől, kivágtam a torzsát, sőt a levelek erezetét is eltávolítottam. A megmaradt káposztalevelet összeaprítottam robotgép nagy lyukú reszelőjével..
Egy teflonos vaslábasban kacszsírt hevítettem, erre dobtam a lereszelt káposztát. Sóztam, borsoztam, megszórtam köménnyel és gondosan kevergetve pirítottam. Ez nagy türelmet igényel, de megérte  a fáradtságot. Ha káposztát dinsztelek, mindig azt  csinálom, hogy egy egész fej káposztát pirítok meg és a felét elteszem lefóliázva a mélyhűtőbe, mert akkor megspórolok egy hosszas szeletelés, gép mosogatást és sok kevergetést, stb. Mikor már kezd színesedni a káposzta, akkor adok hozzá egy kis cukrot, hogy gyorsabban karamellizálódjon. A burgonyát közben megpucoltam, lemostam, megszárítottam és nagyobb kockákra vágtam fel. Hozzáadtam a káposztához. Ekkor adtam hozzá a balzsamecetet is. Fedő nélkül tovább pirítottam kevergetve, míg a krumpli meg nem puhult és el nem kezdett pirulni.
Finom volt a hús, de nálunk egyhangúan a köret vitte el a pálmát. Ragyogó ötlet.


Nincsenek megjegyzések: