Összes oldalmegjelenítés

2012. december 24., hétfő

Panettone

Egy finom karácsonyi reggelinek ezt ajánlom. Gazdag ízek, illatok, tartalom. Mi már el is fogyasztottuk, mert nekünk előreugrottak az ünnepek.


Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg tönköly gyorskovász
  • 2 dl tejszín
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 tk méz
  • 1,3 dkg friss élesztő
  • 1 tk citruspor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 10 dkg aszalt áfonya
  • 10 dkg kandírozott citrushéj

Tetejét kenni:

  • 1 ek vaj
  • 1/2 cs. vaníliás cukor


Elkészítése:

A tejszínt megmelegítettem, elkevertem benne a mézet, belemorzsoltam az élesztőt, felfuttattam rajta. A kíváncsiság hajtott, mikor itt is kipróbáltam a gyorskovászt, amit eddig csak kenyereknél használtam. Mivel a  fehér tönkölyliszt szerintem bármilyen süteményhez használható, legalábbis eddig így tapasztaltam, úgy gondoltam, nem ronthatja el ezt a süteményt sem. Így is lett. Kicsit lassan kelt meg ugyan a tészta, amiben biztosan közrejátszott hogy hűvös volt a konyhában és nem utolsó sorban a tejszín és a nem kis mennyiségű vaj is. De hiszen ettől és a sok gyümölcstől lesz gazdag ez a kalács. Mivel panettone sütőm nincs, ezért egy kisebb teflon lábasba tettem a tésztát, ott kelesztettem meg. Mielőtt a sütőbe tettem volna, keresztben bemetszettem a tetejét. Először 190 fokra előmelegített sütőbe tettem 10 percre hőlégkeverésen, majd lecsökkentettem 165 fokra és további 25 percig sütöttem fedő alatt. Ekkor levettem a fedelét, a tetején a vágást megkentem vajjal és megszórtam vaníliás cukorral és további 5 percre visszatoltam a sütőbe. 
Isteni vacsora lett belőle. Ebből a kis süteményből degeszre ettük magunkat hárman. Vajjal megkenve, lekvárral, de önmagában is felséges étel, mely tükrözi az ünnep hangulatát.

Nincsenek megjegyzések: