Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Waldorf saláta

Barátnőmnek gyűjtögetek diétás recepteket. Ezzel bizony jól lehet lakni fél napra. Mellesleg nagyon finom és telve van minden hasznos vitaminnal, tápanyaggal, hasznos olajokkal.
Szeretnék egy két hetes diétás étrendet összeállítani, amiben mégis minden benne foglaltatik a teljes élethez. Ha összeáll az egész, akkor egy külön oldalon összegzem, had használja, aki csak akarja. 


Hozzávalók: 
  • 10 dkg tisztított zellergumó juliene-re vágva
  • 15 dkg, egy közepes alma magházától megszabadítva, de nem hámozva, juliene-re vágva
  • 5 dkg dió
  • 1/2 citrom leve
  • 1 kis fürt mag nélküli szőlő 
  • bors
  • 1 tk olaj a zeller sütéséhez
  • 1/2 fej jégsaláta 0,5 cm széles csíkokra vágva
Öntethez:
  • 1 tojás sárgája
  • 0,5 dl szőlőmagolaj 
  • 1 tk méz
  • 1 ek édes mustár (Lidlben kapható)
  • 1/2 citrom leve
  • 1 dl natúr joghurt
  •  

Elkészítése:

Egy kanálkányi olajon a a zellert megpirítottam sóval, borssal megszórva, de csak roppanósra 2 perc alatt. A héjas almát juliene-re vágtam, egybe borítottam a kihűlt zellerrel és rácsavartam fél citrom levét, hogy ne barnuljon meg. Serpenyőben megpirítottam a diót, míg már jócskán illatozott, akkor levettem a tűzről. Miután kihűlt, ő is ment a zöldségekhez. A felcsíkozott jégsalátát is a tálban lévőkhöz kevertem. A kettévágott szőlőszemek is a tálba kerültek.
Következett az öntet. Egy tojás sárgájához vékony sugárban adagoltam a szőlőmagolajat és fáradhatatlanul kevertem habverővel, amiből sűrű, fénylő házi majonézt kaptam. Ehhez adagoltam a mustárt, a mézet, a citrom másik felét (a reszelt héját is), végül a joghurtot. Evvel az aranyló öntettel nyakon öntöttem a tál salátát. Tetejére szórtam néhány nagyobb diót, szőlőt és fél órára hűtőbe tettem. Ez az adag két ember részére bőséges táplálékot nyújt akár fél napra is.

Nincsenek megjegyzések: