Összes oldalmegjelenítés

2015. március 12., csütörtök

Molnárkák

Valami fűszeres, teljes kiőrlésű,magos kenyeret sütöttem magamnak. Hogy a fiam ne érezze magát kirekesztettnek, így a kenyérsütő másik üstjébe bekészítettem egy kis fehéret, ne szidjon meg, hogy csak egészséges készül.

Hozzávalók: 
  • 7 dkg tejes tang zhong
  • 5 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 tojássárgája
  • 1 ek cukor
  • 1 kk só
  • 1 dl tej
  • 1 dl víz
  • 2 dkg friss élesztő
  • 20 dkg félfogós liszt
  • 20 dkg finom liszt

Elkészítése:

A tejet és a vizet összekevertem a cukorral, meglangyosítottam és belemorzsoltam az élesztőt, a szokásos módon felfuttattam. Az összes hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe mértem és megdagasztottam vele. 40 percig kelesztettem, majd lisztezett felületre borítottam, öt egyenlő részre osztottam, zsemléket formáltam belőlük és sütőpapírral bélelt tesibe tettem. A tetejét megkentem a maradék tojásfehérje és víz keverékével. 180-190 fokon hőlégkeverésen 15-16 perc alatt szépre megnőnek, megsülnek.

Nincsenek megjegyzések: