Összes oldalmegjelenítés

2015. március 12., csütörtök

Túróval - baconnel töltött kiflik

Jókora adaggal sütöttem ebből a kifliből, mert sok mindenkit szerettem volna megkínálni belőle. Persze megint úgy alakult,  mint máskor is szokott, benéztem a hűtőmbe, vajon mit tudnék a lakóiból összeállítani ami ehető. A túrót már ott méregettem napok óta. Mindig bedőlök a fiamnak, és azt hiszem, ha mondja, akkor meg is fogja enni a túrót, aztán csak húzogatja az orrát. A múltkor is megrendelte a Rákóczi túróst, evett belőle egy szeletet, a többit pedig ránk hagyta. Csoda, hogy lassan gurulok? De vissza a kiflikhez.


Tészta: 

  • 25 dkg öregtészta (persze jó a kenyérliszt is)
  • 10 dkg krumplipüré (ha nincs maradék, 2-3 ek burgonyapehely)
  • 1 tojássárgája
  • 1 dl joghurt
  • 2 dl langyos víz
  • 5 dkg vaj
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 40 dkg BL-80 kenyérliszt
  • 1 tk cukor
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1,5 tk só

Töltelék:

  • 20 dkg túró (nagyon finom a cottage chees is)
  • 10 dkg bacon

Tetejére:

  • 5 dkg reszelt ementáli sajt.


Mint a képen is látható, csak a fele tésztából lett kifli, a másik feléből mosolygós zsemléket sütöttem.

Elkészítése:


 A langyos vízben elkevertem a cukrot és a szétmorzsolt élesztőt, 8-10 perc alatt habosra futtattam. Dagasztógépbe mértem a hozzávalókat, majd hozzáadtam a megkelesztett élesztős vizet is és 8-10 percig dagasztottam. Letakarva félre tettem a ruganyos tésztalabdát, de fél óra elteltével még egyszer  átdagasztattam a géppel majd újabb 40 perces kelesztés következett.  Lisztezett munkalapra borítottam a kétszeresére megkelt tésztát és elosztottam 2 egyenlő részre. Az egyik felét újabb hat adagra szedtem szét és ezekből szép kerek zsemléket formáztam, sütőpapírral bélelt tepsibe ültettem. 


A másik felét kinyújtottam kb. 40 cm átmérőjű körré, és ezt a kört osztottam el hat cikkre.


 








Minden cikkre tettem egy kanál túrót, megborsoztam. A baconszeleteket kockákra vágtam fel és teflon serpenyőben ropogósra sütöttem, Ezzel koronáztam meg a túrót, majd feltekertem a kifliket és mentek a tepsibe kis duci kollégáik mellé. A megmaradt tojásfehérjével megkentem a péksütemények tetejét. A zsemlékre magokat szórtam, a kiflikre reszelt sajtot. 
180 fokos sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt megsültek.
Aki ezekből egyet megeszik, az garantáltan jól lakik.

Nincsenek megjegyzések: