Összes oldalmegjelenítés

2015. február 26., csütörtök

Gránátalmás rozé kacsamell polentával

Nálunk a családban ez szerencsére mindig nyerő fogás. Persze mindig kicsit másképpen készítem el, de a kacsamell és polenta kedvelt étel nálunk.


Hozzávalók:
A hús:

  • 3 pecsenye kacsamell, 70 dkg

A kacsa páca:

  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 2 ek gránátalma szirup
  • 2 ek édes csiliszósz
  • 2 ek agave szirup
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek worchestershire szósz
  • ötszínű bors


Polentához:

  • 1 csésze polenta dara
  • 3 csésze csirke alaplé
  • 1 tk szőlőmagolaj/ vagy vaj


A gyümölcssalátához:

  • 1/2 ananász
  • 1/2 mangó
  • 2 kivi
  • 2 közepes banán
  • 1 piros grapefruit
  • 1 narancs
  • 2-3 mandarin
  • 1 gránátalma
  • 2-3 dl meggylé


Elkészítése:

A kacsamellet szárazra töröltem, bőrős felét beirdaltam,sóztam, jól megszórtam frissen őrölt ötszínű borssal és nyakon öntöttem  a páccal. Fóliával letakarva 3 órára hűtőbe tettem érni. Még finomabb lesz, ha egész éjszaka a pácban áll.

A polentához az alaplét felforraltam és a darát beleszórva folyamatosan kevergettem. Ez kb. 3 perc alatt bekövetkezett. Lekapcsoltam a gázt, elkevertem a polentával az olajat és mini szilikon  kuglófformába öntöttem a kukoricakását. A maradékot pedig jégkocka tálba (ebből lettek a kis labdák).

A bepácolt kacsamellet forró serpenyőben először a bőrös felével, majd a másik oldalán is 3-3 percig pirítottam, aztán a 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen sütöttem oldalanként 5-5 percig.

A gyümölcssalátához a gyümölcsöket meghámoztam, falatnyi darabokra vágtam. A gránátalmából úgy szedhetők könnyen ki a magok, ha felvágás előtt jól megütögetjük fakanállal. A grapefruitot és a narancsot kifiléztem, úgy tettem a salátába. A hártyák közt maradt gyümölcshús levét a tálba facsaratam.  Ehhez adtam egy meggybefőtt megmaradt levét.

Nincsenek megjegyzések: