Összes oldalmegjelenítés

2013. január 2., szerda

Pácolt-rántott nyúl

A férjem ügyel, ilyenkor aznap a munkahelyén van és csak másnap reggel jön haza. Ilyenkor főzök olyat, amit ő nem enne meg, Jelen esetben ez a nyuszi. Ült egy a hűtőmben, amit takarékosan ketté osztottam. Most kisütöm a két combját, következő ügyelős napon pedig elkészítem a gerincet. Fiam ki tudja miért,- hisz annyi mindent nem hajlandó megenni,- a nyulat szereti. A rántott hús a favorit, ezért a nyuszit is rántom. 
De mielőtt ezt megtenném, bepácolom fél napra fokhagymás tejbe. A combból egy jó filéző késsel kivágtam a vékonyka csontokat és úgy szétnyitottam a combot, hogy mindenütt nagyjából 1 cm vastag legyen. Így tettem bele a fokhagymás tejbe.
Ez után csak elővettem a hűtőből, lecsepegtettem a húst, sóztam, borsoztam, lisztbe, felvert tojásba, majd friss fehér kenyérből készült morzsába forgattam és kevés olajon fedő alatt sütöttem mindkét oldalát 3-4 percig, míg arany-barnára nem sült. 
Erdei gombás rizzsel és kis kakukkfűvel tálaltam. Ehhez a z olajon átfuttattam a felaprított gombát és rizst, enyhén sóztam, borsoztam, felengedtem húslevest és fedő alatt készre pároltam. Friss kakukkfű levelekkel ízesítette.



Hozzávalók 2 személyre:

  • 2 kisebb egész nyúlcomb
  • 0,5 l tej
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 kk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 5 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 10 dkg friss fehér kenyérmorzsa
  • 1 dl olaj a sütéshez


Körethez:

  • 1 ek olaj
  • 15 dkg vargányás erdei gomba keverék
  • 2 ág kakukkfű
  • bors
  • 15 dkg rizs
  • 2,5 dl húsleves

Nincsenek megjegyzések: