Összes oldalmegjelenítés

2015. március 29., vasárnap

Expressz mascarponés pogácsa

Bármikor neki lehet látni ennek a pogácsának az elkészítéséhez, mert tényleg gyors. Vészhelyzetben ideális. A fiam versenyre ment és valami gyorsat szerettem volna csomagolni neki.


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt (Nagyi titka extra finom)
  • 10 dkg mascarpone
  • 10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 dl tejföl
  • 1 tojássárgája
  • 1 tk só
  • 1 csomag Oetker expressz élesztő


Tetejére:

  • a megmaradt tojásfehérje
  • reszelt sajt
  • szezámmag


Elkészítése:

A hozzávalókat kelesztőtálban összegyúrtam, 20 percre lefedtem. A megkelt tésztát lisztezett felületen kb. 3 cm-re kinyújtottam, pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket kicsit távolabb egymástól, mert reméltem az erőteljes növekedést. Tetejüket a tojásfehérjével megkentem, sajttal, szezámmaggal megszórtam. A sütőt hőlégkeverésen 160 fokosra melegítettem elő és a pogácsákat 20 perc alatt megsütöttem. Igazán omlós, pillekönnyű tészta lett belőle.

Nincsenek megjegyzések: