Összes oldalmegjelenítés

2015. március 29., vasárnap

Sült kacsacomb sült gnocchival, sült töltött almával és gorgonzola mártással

Ez az ínycsiklandó fogás bonyolultnak látszik, de mégsem igazán az. Úgy kezdődött, hogy zsenge kacsacombokból húslevest főztem. A leves nagyon finom lett, de abban biztos voltam, hogy egyikünk sem eszi meg főzve a húst. Ezért hirtelen megpirítottam és körbekerítettem egy kis ezzel-azzal, amit otthon találtam.


Volt előző napról 2 közepes főtt burgonya, néhány szem alma, egy kis dió, sajt, így ez készült belőle. A kevéske kis maradékokat jól beosztva négy ember bőségesen jól lakik evvel a mennyiséggel.

Hozzávalók: 

A húshoz:

  • 4 db pecsenye kacsacomb (1 kg) főzve
  • 2 ek kacsazsír
  • bors ízlés szerint
  • egy zsenge ág rozmaring csak dob a dolgon


A gnocchihoz:

  • 30 dkg főtt burgonya
  • 1 tojás sárgája
  • 6 dkg liszt
  • 1 kk só


A töltött almához:

  • 4 db közepes alma
  • 1 marék dió
  • 1 marék mazsola/ vagy itt aszalt áfonya
  • csipet fahéj
  • 4 tk juharszirup


A sajtmártáshoz:

  • 1 ek vaj
  • 1 ek liszt
  • 0,5 dl fehérbor
  • 1,5 dl tej
  • 1 csipet só
  • 1 csipetbors
  • 1 csipet szerecsendió
  • 5 dkg gorgonzola sajt


Elkészítésük:

Mivel a leghosszabb ideig az alma sül, így érdemes avval kezdeni. Az almákat megmostam, szárazra töröltem és egy speciális szerszámmal kivágtam a magházukat, de csak annyira, hogy az almák talpa épen maradjon. A belsejükbe felváltva diót, áfonyát töltöttem, meghintettem egy kevés fahéjjal és belecsorgattam egy teáskanálnyi juharszirupot. Az almákat sütőtálba állítottam és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem.
A sajtmártáshoz besamelt készítettem. A vajat felforrósítottam és a lisztet egy percig pirítottam benne, közben sóztam borsoztam, szerecsendiót reszeltem bele, majd felengedtem tejjel. Folyamatos keverés mellett a bort is hozzáöntöttem és besűrítettem a mártást. A legvégén beletördeltem a sajtot, ami pillanatok alatt elolvadt. Félre tettem hűlni.
Feltettem egy nagy fazék vizet főni. A gnocchihoz a főtt burgonyát lereszeltem finom lyukú reszelőn. Kicsit megsóztam, hozzáadtam a tojás sárgáját és a lisztet, nagyjából összegyúrtam a tésztát. Lisztezett felületen 4 darabra vágtam, hüvelykujjnyi rudakká sodortam és feldaraboltam, hogy nagyjából négyzet alakúak legyenek. 
Itt már szimultán készült a hús és a köret. Egy nagy serpenyőben felforrósította 2 kanál kacsazsírt és a sózott, borsozott, előzőleg megfőtt kacsacombokat megpirítottam benne mindkét oldalon úgy 3-3 perc alatt. A húst tányérra szedtem A forrásban lévő vizet megsóztam, és 4-5 adagra osztva a gnocchikat megfőztem benne. Csak addig voltak benn, míg felúsztak a víz tetejére, ekkor azonnal kihalásztam őket és a hússütésből megmaradt kacsazsíros serpenyőben landoltak. Mikor ott volt az összes gnocchi, alágyújtottam a serpenyőnek és erős lángon 5-6 perc alatt mindkét oldalukon pirosra sütöttem őket (ezt a remek ötletet Gordon Ramsaytől láttam). 
Itt a vége. Szinte egyszerre készült el minden, máris tálalhattam a finom ebédet.


Nincsenek megjegyzések: