Összes oldalmegjelenítés

2014. május 7., szerda

Írós pogácsa

Állandó kérdés nap, mint nap, hogy: - Mit főzzek, mit süssek, mit vinnél szívesen magaddal? Már kilel a hideg, amikor ezt felteszem. A lehetséges válaszok: finomat, nem tudom, rád bízom, stb....
Ma a fiam azt mondta vagy pogácsát, vagy valami édeset szeretne holnap az iskolába tízóraira.
Mivel ma kell megsütnöm, - ha csak nem szeretnék hajnalban felkelni,- így az írós pogácsa lett az ötletem, mert az még holnap is puha lesz. Persze a három napos tejfölös tönkölycipóm is friss, puha még.
Ezért az ebéd elkészítése után nekiláttam pogácsát sütni.


Hozzávalók:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (persze, aki nem szereti ezt, az sütheti csak sima liszttel)
  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 3,5 dl író
  • 2 tojássárgája
  • 1 ek só
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 ek citromlé



  • 8-10 dkg ementáli sajt a tetejére

Elkészítése:

A szokásos, tehát az írót mikróban meglangyosítottam, belekevertem a cukrot és a friss élesztőt és letakarva 8-10 perc alatt habosra futtattam fel.
Minden egyéb mellett ezt az élesztős keveréket is a kenyérsütőüstjébe mértem és dagasztó programra kapcsoltam. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kicsit áthajtogattam, kinyújtottam kb 2,5-3 cm vékonyra és pogácsaszaggatóval kivágtam a tésztából. Kicsit az oldalát megsodorgattam a két tenyerem között és sütőpapírral bélelt tepsibe ültettem őket. Tetejüket megkentem a megmaradt tojásfehérjével és megszórtam reszelt sajttal. A konyhapulton kb. 20 percet pihentek, míg a sütőt bemelegítettem 200 fokra. Mikor már jó befűtöttem, betettem a pogácsákat és 25 perc alatt alsó-felső sütésen megsütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések: