Összes oldalmegjelenítés

2014. május 5., hétfő

Csokoládé mousse-al töltött kosárkák


Ez a finomságot azok részére is bátran ajánlom, akik nem szeretnek sokat szöszmötölni a konyhában. Ez egy öszvér. A tészta receptjének alapötletét egy TV műsorban láttam, de már átdolgoztam egy kicsit a saját ízlésemre. A mousse pedig mű. Az üzletben láttam, hogy az Oetker már ilyet is készít. Így nem kell csokit olvasztgatni, csak összekeverem a tejszínt a porral és készen van a csokihab. Az is igaz, hogy ők tejjel írták az elkészítést, de egy mousset tejszínnel illik elkészíteni.


Hozzávalók:
A kosárkákhoz (12 db):

  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 15 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 tojás
  • 5 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 ek citromlé
  • 3 dkg nyírfacukor
  • 1 dkg friss élesztő (jó egy kevés porélesztő is)

Tölteni:

  • 4 ek juharszirup
  • 2-3 ek nádcukor
  • 1-2 ek fahéj

A mousse-hoz:

  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 Oetker csokoládé mousse por

Díszítéshez:

  • csokidarabok, csokitallér
  • tetszőleges gyümölcs

Elkészítése:

A tésztához való alapanyagokat robotgépben néhány perc alatt összegyúrtam.Nem kell keleszteni. A tésztát kinyújtottam kb.40 x 25 cm nagyságú vékony lappá, melynek felületét bekentem juharsziruppal, megszórtam szerényen nádcukorral és meghintettem fahéjjal. A lapot feltekertem és 12 db egyenlő részre levágtam. Pontosan úgy nézett ki, mint a fahéjas csiga. Ezt oldali szélével ellapítottam és nyújtófával kb. 12-12 cm átmérőjű körré nyújtottam. Az így nyert korongokat szilikon muffin formába tettem, belülre tettem a kapszlit, amit megtöltöttem sütőbabbal. / Valaha vettem egy zacskó szárazbabot, amit arra használok, hogy vakon süssem segítségükkel a tésztákat. Ez nehezékként szolgál, amikor nem szeretnénk, hogy felpuffadjon a tészta a sütéstől, hanem sima felületet szeretnénk, akkor 10-15 percig így vakon sütjük, majd eltávolítjuk a babokat és a sütőpapírt, ami a tésztát védi a babtól és további 5 perc alatt tulajdonképpen megszárítjuk, hogy tölthető legyen./ Itt a vakon sütés 180 fokon 20 percig történt és még 2-3 percre visszatettem száradni, Ehhez a hosszabb sütéshez az is hozzájárult, hogy a szilikon formában tovább sülnek a tészták.Mikor mindevvel kész voltam, a tésztákat rácsra szedtem kihűlni. Közben a habbal foglalatoskodtam. A tejszínt a hűtőből vettem ki hozzá. Elkevertem benne a port és nagyjából 2 percig vertem habbá a robotgép segítségével.
Ekkor a kihűlt kosárkákat megtöltöttem a mousse-al és megszórtam csokicseppel, csokitallérokkal díszítettem, valamint egy-egy szem gyümölcsöt is tettem a tetejére. Ettől ugyan ez még egy kalóriabomba. 

Nincsenek megjegyzések: