Összes oldalmegjelenítés

2014. május 5., hétfő

Tejfölös tönkölycipó

A kenyér úgy született, hogy a boltban véletlenül tripla adag tejfölt pakoltam a kosaramba, mint ahogyan azt szerettem volna, de mire észrevettem, a pénztáros beütötte a gépbe. Lett hát nekünk tejföllel sült kenyerünk. 


Hozzávalók: 

  • 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 12,5 dkg tang zhong
  • 15 dkg tejföl
  • 2,5 dl langyos víz
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 1ek citromlé
  • 5 dkg szoba hőmérsékletű vaj

Elkészítése:

A vízben elkevertem a cukrot és belemorzsoltam a friss élesztőt. Letakartam, mert így hamarabb megkel.
Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat és dagasztóprogramra állítottam.
Mikor a tészta jó duplájára kelt, - ami kb. 1 órát vett igénybe, - lisztezett deszkán átgyúrtam, cipót formáltam belőle és a 4 literes, vastag falú teflonlábasomba fektettem. Lefedve hagytam fél órát kelni. Közben előmelegítettem a sütőt 230 fokra. Az aljába tettem egy tálka vizet párologni. Ekkor már remegősre megnőtt a kenyerem. Betettem a sütőbe és 10 percig magas hőfokon sütöttem, aztán lekapcsoltam 190 fokra és még 35-40 percig sütöttem. 
Rácsra tettem teljesen kihűlni.



Nincsenek megjegyzések: