Összes oldalmegjelenítés

2014. október 25., szombat

Füge chutney

Szeretem a chutneyt nagyon sok ízben. Kiválóan teljesebbé tesz egy-egy húsételt, de én akár magában is szívesen elkanalazgatom. Mostanra alaposan beértek a fügék. Majd szét durrantak a sok csapadéktól, volt amelyik pórul is járt, viszont amelyik épen maradt, belül szép piros, lédús, mézédes lett. Sütöttem belőle füge tortát,  habzsoltam csak úgy, ahogyan a bokorról leszedtem és készítettem ezt a chutneyt. 


Hozzávalók: 

  • egy kisebb fej lilahagyma
  • 1 ek vaj
  • 3 ek demerara nádcukor
  • 2 alma
  • 7 nagy füge
  • 2 alma
  • 1 dl víz
  • 1 cm gyömbér
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk kínai ötfűszerkeverék
  • 1 csipet szegfűszeg
  • 1 csipet himalája só
  • 1 kk rózsabors őrölve
  • 1 kk kardamommag őrölve
  • 1 kk szegfűbors őrölve



  • 1 ek balzsamecet
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja


Elkészítése:

A vajon megpirítottam  az apróra felkockázott lilahagymát. majd a cukrot és addig pirítottam, míg karamellizálódtak. Ekkor hozzáadtam a felkockázott fügét és lilahagymát, majd a fűszereket és a vizet. Kis lángon addig főztem, míg besűrűsödött.Végül hozzáadtam a balzsamecetet és a citromot is. Fortyantottam rajta egyet és evvel el is készült a chutney. Lezárható üvegben hetekig eltartható hűtőben.
Megjegyzés küldése