Összes oldalmegjelenítés

2014. október 25., szombat

Füge chutney

Szeretem a chutneyt nagyon sok ízben. Kiválóan teljesebbé tesz egy-egy húsételt, de én akár magában is szívesen elkanalazgatom. Mostanra alaposan beértek a fügék. Majd szét durrantak a sok csapadéktól, volt amelyik pórul is járt, viszont amelyik épen maradt, belül szép piros, lédús, mézédes lett. Sütöttem belőle füge tortát,  habzsoltam csak úgy, ahogyan a bokorról leszedtem és készítettem ezt a chutneyt. 


Hozzávalók: 

  • egy kisebb fej lilahagyma
  • 1 ek vaj
  • 3 ek demerara nádcukor
  • 2 alma
  • 7 nagy füge
  • 2 alma
  • 1 dl víz
  • 1 cm gyömbér
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk kínai ötfűszerkeverék
  • 1 csipet szegfűszeg
  • 1 csipet himalája só
  • 1 kk rózsabors őrölve
  • 1 kk kardamommag őrölve
  • 1 kk szegfűbors őrölve



  • 1 ek balzsamecet
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja


Elkészítése:

A vajon megpirítottam  az apróra felkockázott lilahagymát. majd a cukrot és addig pirítottam, míg karamellizálódtak. Ekkor hozzáadtam a felkockázott fügét és lilahagymát, majd a fűszereket és a vizet. Kis lángon addig főztem, míg besűrűsödött.Végül hozzáadtam a balzsamecetet és a citromot is. Fortyantottam rajta egyet és evvel el is készült a chutney. Lezárható üvegben hetekig eltartható hűtőben.

3 megjegyzés:

Szobácsiné Sáli Kata írta...

"Éva néni" kedves! A leírás után végigolvastad a receptet? A lila hagyma pl. elég zavaros. Egyébként nagyon finom lehet. Ha tisztában leszek a leírással, meg fogom csinálni!

Névtelen írta...

Most keveredtem ide.... Majd egy év után. A lilahagymával kapcsolatosan az a véleményem, hogy bizony kell bele, mert a chutney lényege a sós, édes, csípős ízek keveredése. Van pl lilahagymából lekvár is, az inkább édes, de semmiképpen sem csípős. Egyébként mndenki úgy fűszerezi, ahogy neki épp kellemes. Lehet csípősebb, savanyúbb vagy épp édesebb.. Nálunk sok chili megy bele. De fahéj is és méz vagy cukor is. Üdv.

Névtelen írta...

Alma megy a fügével együtt felkockázva a karamellizált lilahagymára. El van írva ;)