Összes oldalmegjelenítés

2014. április 30., szerda

Csokis-epres mézes - krémes

Készítettem már ezt a süteményt többféle ízesítéssel. Az ok, amiért most ilyen lett az, hogy lassú költözés folyamatába bonyolódtunk, és a lekvárjaim nagy részét már átszállítottam leendő lakásunkba, így az itt maradtakból kellett garázdálkodnom. Szerencsére találtam egy eperlekvárt, így most azzal ízesítettem a tésztát.


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 6 dkg kacsazsír
  • 2 tojás
  • 4 ek méz
  • 4 ek tejföl
  • 8 dkg gyümölcscukor (sima cukorból a dupláját vesszük)
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 4 ek cukrozatlan kakaó
  • 1 tk fahéj

A krémhez:

  • 8 dl zsíros tej
  • 2 csomag csokoládés pudingpor (itt most főzés nélküli 1 étcsokoládés és 1 tejcsokoládés volt)-jobb a főzős.
  • 20 dkg vaj /vagy margarin
  • 1 rúd vanília kikapart magjai
  • 10-12 dkg gyümölcscukor



  • 40 dkg eperlekvár

Máz:

  • 10 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg tejcsokoládé
  • 2 ek szőlőmagolaj

Elkészítése:

A tésztához valókat belemértem a robotgép üstjébe és ruganyos, fényes tésztát gyúrtam belőle, amit fóliába csomagolva egy órára betettem a hűtőbe.
Közben érdemes a krém készítésével babrálni. Én most főzés nélküli pudingot használtam úgy, hogy 4-4 dl tejjel kikevertem egy-egy csomag pudingport, amihez, mikor összeállt, hozzákevertem 10-10 dkg szoba hőmérsékletű vajat és azt is a hűtőbe tettem. 
Sütöttem már főzős pudingból is és be kell valljam, jobb megoldás volt. Nekem viszont nem volt itthon olyanon, ezért kényszerültem a nem főzőset használni.
A főzőst úgy készítjük, hogy 6 dl tejet felforralunk  vaníliával. Közben a 2 dl hideg tejjel elkeverjük a 2 csomag pudingport és a forró tejbe öntjük, addig kevergetjük, míg besűrűsödik. Utána én hideg vízfürdőbe tettem a lábast és robotgéppel kevertem,- evvel is elősegítve a hűlését. Mikor kihűlt, akkor kell hozzákeverni a vajat. 
A tésztát a hűtőből kivéve négy egyenlő részre osztottam és nagy 33x39 cm-es vékony (2 mm) lappá nyújtottam lisztezett munkafelülete, majd a sodrófa segítségével a tepsibe emeltem. 200 fokra előmelegítettem a sütőt és középen 6-8 perc alatt megsütöttem a lapokat, melyeket konyharuhára csúsztattam. Ezután elkezdtem a rétegezést. Hogy egybe maradjon, célszerű azt a tepsit használni erre a célra, amiben sütöttünk, vagy egy nagy tálcát. Alulra leraktam egy réteg sütőpapírt, rá egy réteg süteménylapot. Ezen egyenletesen elkentem az tejcsokis-vajas krémet (illetve, ha főzősből készítjük, akkor a krém felét. Erre fektettem egy újabb tésztalapot, amin a 40 dkg eperlekvárt egyenletesen szétterítettem egy hosszú teflon spatula segítségével. Majd újabb tésztalap következik, amire ráterítettem az étcsokis puding réteget, amit befedtem az uolsó lappal.
A 20 dkg csokoládét 2 kanál szólómagolajjal vízgőz felett felolvasztottam és egyenletesen eloszlattam a felső tésztalapon.
A rossz hír az, hogy így kell egy napig "összeérlelni", pihentetni a süteményt hűtőben, és csak utána lehet szépen szeletelni, fogyasztani. 
Elég derék adag lesz belőle. Mondjuk a kalóriaértéke sem diétás, de ez mellékes.

Nincsenek megjegyzések: