Összes oldalmegjelenítés

2014. május 7., szerda

Zöldségköret egy kis sült csirkével.

A minap Buddy Valastro TV-műsorát néztem. Minden alkalommal meghívja egy családtagját, vagy egy ismerősét és együtt főznek. Ott láttam egy észak - olasz hölgytől ezt a gyors, nagyon finom köretet készíteni. Mivel mindenem volt itthon hozzá, már csak három csibecombot vettem elő, amit megsütöttem a sütőben, míg a köretet előkészítettem. 


Hozzávalók:

  • 2-3 ek olívaolaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 3- 4 gerezd fokhagyma
  • 60 dkg zöldbab
  • 40 dkg csicseriborsó konzerv
  • 40 dkg hámozott paradicsomkonzerv vagy friss paradicsom
  • bors
  • 1 kk chilipehely vagy friss chilipaprika ízlés szerint
  • friss majoranna
  • friss kakukkfű
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 tk nádcukor
  • 2 dl fehérbor
  • 2 dl zöldség- vagy csirkealaplé

Elkészítése:

Az olajon megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát, aztán hozzáadtam a felszeletelt fokhagymát, valamint a zöldbabot. Megsóztam, borsoztam, rászórtam a friss, felaprított fűszernövényeket és erős tűzön 2-3 percig sütöttem. Közben a konzerv csicseriborsóról leöntötte a levét, leöblítettem, lecsepegtettem, a zöldbabhoz adtam. Felöntöttem a borral és az alaplével, ráreszeltem a citrom héját, rácsavartam a levét és erős tűzön forraltam. Máris hozzáadtam a paradicsomot (itt frisset), és még 2-3 percig forraltam, hogy sűrűsödjön a leve, de a bab még egy kicsit roppanós maradjon. Nagyon jó ízű köret lett belőle, ami szerintem önmagában is megállja a helyét, de a sült csirkével még teljesebb ízvilágot sikerült kialakítanom.

Nincsenek megjegyzések: