Összes oldalmegjelenítés

2015. április 10., péntek

Saláta palacsintába töltve

Ezt a receptet reggeli TV nézés közben jegyeztem fel. Nem sok jegyezni való volt rajta, de megtetszett az ötlet. Főleg, mivel tavaszi "diétás" időszakomat élem, amivel csak magamat áltatom.
A műsorban köretként kínálták az ételt, de én elkészítettem néhányat és degeszre ettük magunkat belőle. Egy palacsintával szerintem egy normál étkű ember bőven jól lakik.


Hozzávalók:
A palacsintához 1 főre:

  • 1 nagy tojás
  • 1 ek tejföl
  • 1 csipet só
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet cayenne bors
  • 1 tk vaj vagy olaj a sütéshez


A salátához: 5 adaghoz

  • 10 dkg édes káposzta
  • 1/2 kígyóuborka
  • 1 alma
  • 1 bébi római saláta
  • 1 nagy csipet só
  • frissen őrölt bors jó bőven
  • 1 kk őrölt koriander (ez csak az én ötletem volt)
  • 1 ek repceolaj
  • 1 ek fehér balzsamecet


Elkészítése:

A káposztalevélből kivágtam az ereket és a levél többi részét juliene-re vágtam. Az uborkát meghámoztam, az almát nem, valamint a saláta torzsáját is csak alul lecsaptam és mindet keskeny csíkokra szeleteltem.

 




















Mindet keverőtálba tettem és a fűszerekkel, olajjal, balzsamecettel átkevertem.



A tojást a tejföllel és a fűszerekkel jól felvertem és egy 24 cm átmérőjű palacsintasütőben egy teáskanálnyi repceolajon mindkét oldalát 1-1 perc alatt kis lángon megsütöttem.













Végül a palacsintát alaposan megtöltöttem a salátával és feltekertem.












A jó hír, hogy mindez 195 kcal. Megítélésem szerint napi három elfogyasztásával egész nap jóllakott lehetek és máris megvan a vágyott 600 kcal/napos diéta.

Nincsenek megjegyzések: