Összes oldalmegjelenítés

2015. április 26., vasárnap

Rákóczi túrós

A Rákóczi túros gyermekem kedvelt desszertje. Készítetten már többféle recept alapján, de most ilyen formán gondoltam megsütni. Nem akartam nagy mennyiséget sütni, így ez a forma teljesen megfelelt. 


Hozzávalók 6 adaghoz:

  • 2 réteslap
  • 2 ek vaj
  • 2 tojás
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 30 dkg túró
  • 1 tk vanília kivonat



  • 3-4 ek baracklekvár


Elkészítése:
A vajat megolvasztottam mikróban. A réteslapot kiterítettem, megkentem  olvasztott vajjal, majd ráterítettem a másik lapot és azt is megkentem. Ez után 6 egyenlő részre vágtam fel a tésztát és kivajazott szilikon muffin formába tettem.



Az aljába összetört kekszet szórtam,- ami itt egy csomag mézes-mogyorós "Jó reggelt" keksz volt, mert a fiam rommá törte,- s erre egy-egy kávéskanálnyi vajat csöpögtettem.
A túrót a két tojás sárgájával, 5 dkg  gyümölcscukorral és a vanília kivonattal, citromhéjat robotgépben kikevertem és a kis kosárkákba töltöttem. 
180 fokos sütőben 20 perc alatt megsültek. Addig a tojás fehérjét  1 dkg gyümölcscukorral habbá vertem, habzsákba töltöttem és a megsült túró tetejére négyzetrácsot rajzoltam vele, majd 3 percre 150 fokos sütőbe visszatettem száradni. 
Ez A Rákóczi túros gyermekem kedvelt desszertje. Készítetten már többféle recept alapján, de most ilyen formán gondoltam megsütni. Nem akartam nagy mennyiséget sütni, így ez a forma teljesen megfelelt. 



Nincsenek megjegyzések: