Összes oldalmegjelenítés

2013. január 1., kedd

Bagel

Ez valami isteni. Már legalább két éve szemezek vele. Sokszor terveztem, hogy elkészítem, de macerásnak gondoltam, sohasem láttam neki. Pont úgy, mint a főzött vajas kiflinek. Ma eljött a napja. Új év, új vállalkozás. Nagyon sok új lesz az életemben, így ez is belefér. Az ebéd után csak lustálkodtam, de hiányzott valami. Ma még nem sütöttem semmit. Most tehát eljött az idő a bagel sütésre. Pont azon merengtem, hogy ez az első karácsony hosszú évek óta, mikor nem híztam. Na ennek vége. Elkészült és nem tudtam abbahagyni. Ez isteni. 


Hozzávalók:
  • 20 dkg tönköly gyorskovász
  • 60 dkg fehér tönkölyliszt
  • 3 dl meleg víz
  • 1 ek méz
  • 1,5 dkg élesztő
  • 2 dkg olvasztott vaj
  • 3 ek tejföl
  • 1,5 tk só
Főzéshez:
  • 1,5 l víz
  • 1 tk maláta szirup
  • 1 tk barna cukor
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
Tetejére:
  • mák
  • fekete/ fehér szezámmag
  • tetszőleges magok

Elkészítése:

A meleg vízben elkevertem a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Az élesztős vizet összegyúrattam a kenyérsütővel a tészta többi hozzávalójával, megkelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, 10 részre osztottam. Mindegyikből kis kerek cipócskát formáltam. Aztán a hüvelykujjamat belefúrtam a közepébe és húzogatva el kezdtem a lyukat belül tágítani. Odatettem egy lábosban vizet felforralni. Belekevertem a maláta szirupot, a barna cukrot és a szódabikarbónát. Kis kevergetés után eltünt a hab róla. Ekkor egyenként beleengedtem a bugyogó vízbe a karikákat. Oldalanként fél-fél percig főztem, majd egy lyukacsos kanál segítségével kiemeltem a vízből, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Tetejét megszórtam változatosan magokkal. Míg a tésztát főztem, addig a sütőt felmelegítettem 200 fokra. Hőlégkeverésen negyed óra alatt szép pirosra sütöttem a bageleket. Alig vártam, hogy kicsit hűljön. Gyorsan ketté szakítottam egyet, hogy végre kóstolhassam már. Nagyon finom. Nem egy légies, inkább tömörebb állagú péksütemény. Szerintem szenzációs az íze, az állaga. Azonnal szerelmese lettem. Családom minden tagját levett a lábáról. Milyen jó, hogy kicsit untam magam. Fogyni meg ráérek holnaptól is.

Nincsenek megjegyzések: