Összes oldalmegjelenítés

2015. február 26., csütörtök

Magos kiflik

Most épp ilyenre járt a hangulatom. Csak éppen összedobtam, tettem hozzá néhány magot és had növekedjen a tálban. Nagyon régen sütök kenyeret és egy re inkább látom, hogy olyan egszerű, ha az ember nem kerít nagy feneket a dolognak.  Nem kell ennél jobb.


Hozzávalók: 

  • 20 dkg öregtészta
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 35 dkg BL-80 kenyérliszt
  • 2 dl kézmeleg víz
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 tk méz
  • 1,5 tk só
  • 2 ek olaj
  • 2 ek lenmag
  • 2-2 ek fekete/ ill, fehér szezámmag
  • 1 ek utifűmaghéj
  • 3 ek joghurt


Elkészítése:

A langyos vízben elkevertem a mézet és belemorzsoltam az élesztőt, 10 perc alatt habosra kelesztettem.
Minden hozzávalót a dagasztógép táljába mértem. Egyre ügyelek mindig, hogy a só és a megkelesztett élesztő a kimérés alatt mindig a lehető legtávolabb legyenek egymástól. A só megöli az élesztőt.
8-10 percig dagasztottam a tésztát, majd letakarva hagytam szobahőmérsékleten kelni, míg duplájára dagadt (45-50 perc). Ezután ketté vettem a tésztát. Lisztezett munkalapon az egyik felet kinyújtottam kerek lappá, amit 6 felé vágtam és kiflinek felcsavartam. A tészta másik felét is hat felé vettem és kerek zsemléket formáltam belőlük úgy, hogy a tésztát forgatva, a szélét mindig maga alá húztam. Szép kerek labda keletkezik így néhány húzás után. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket és 20 perc alatt újra duplájára kelesztettem. Közben a sütő is felmelegedett 200 fokra. A tészta tetejét megpermeteztem langyos vízzel és a forró sütőbe tettem, ahol negyed óra alatt világos barnára sültek a hőlégkeverésen.

Nincsenek megjegyzések: