Összes oldalmegjelenítés

2012. november 16., péntek

Tejszínes citromos gomba levendulás tésztával

Amikor evvel foglalatoskodtam, akkor készítettem egy adag levendulavirággal ízesített tésztát is. Hihetetlen, de így másfél hónap távlatából is igen élénk illata és íze volt. Nagyon törtem a fejem, mit készítsek mellé, de ott ült a barna csiperke a hűtőmben, hát kénytelen voltam ahhoz folyamodni. Azt is tudtam, hogy citromnak muszáj belekerülnie az ételbe, így azt is tettem. Ketten, Jucika kolléga-és barátnémmal elfogyasztottuk, bár meg kell vallanom, hogy enyém volt a falatozás oroszlánrésze.

Hozzávalók:


  • 50 dkg barna csiperke
  • 3 ek vaj
  • 3 dl erőleves
  • 1/2 csomag felaprított petrezselyem
  • 1 kk bors
  • 1 dl tejszín
  • 1 ek kukoricaliszt
  • 1/2 citrom leve, esetleg reszelt héja
  • 20 dkg levendulás száraztészta 
Elkészítése:

A közepes méretű csiperkéket ecsettel megtisztítottam, a szárak végeit levágtam, felnegyedeltem őket.
Egy serpenyőben vajat forrósítottam, ebbe tettem a gombát sülni. Ahhoz, hogy süljön és nem párolódjon, jó erős tűzre van szükség. A mikor elkezdett pirulni, hozzáadtam a borsot, petrezselymet, 1-2 percig forgattam, pirítottam a vajon, majd felengedtem az erőlevessel és fedő nélkül forraltam 8-10 percig. A kukoricalisztet csomómentesre kevertem a tejszínnel , hozzámertem egy kis levet a gombáéból, majd az egészet visszatöltöttem a serpenyőbe, újra felforraltam, rácsavartam a citromot és máris elcsavartam a kapcsolót, mert elkészült az étel. Mielőtt elkezdtem a gombával ügyködni, feltettem egy nagy tésztafőző lábasba vizet forralni, úgyhogy mire a ragu elkészült, a tészta is megfőtt. Persze nem tudtam megállni, hogy ne egyek belőle, de nagy részét azért beszállítmányoztam a munkahelyre, hogy megvendégelhessem belőle Jucikát is. 


Nincsenek megjegyzések: