Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 28., péntek

Vörös és fekete



Elsőként egy egyszerű, látványos és gyors étel elkészítését szeretném bemutatni, mely nem egyedül az én érdemem, de én készítettem el. El kell mondanom mennyire szeretem házilag elkészíteni a tésztát. Mióta elkalandoztam a itt , és megláttam a csodálatos, gusztusos házilag készített tésztákat, azonnal én is nagy tésztagyártásba fogtam. Készítettem csíkosat, pöttyöset, színeset, mindenfélét. Kedves ismerősöm Zsuzsi viszont meglepett a régen vágyott fekete tésztával, amivel hihetetlen nagy örömet szerzett nekem. Gyorsan el is készítettem a 
Vörös és feketét:

Hozzávalók: 
  • 25 dkg fekete tagliatelle tészta
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 30 dkg bőrös kacsamell (nem zsíros)
  • 40 dkg hámozott, darabolt paradicsomkonzerv
  • 2 evőkanál sűrített paradicsom
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • bors
  • friss zöldfűszerek: kakukkfű, oregánó, rozmaring
  • 1 teáskanál friss sózott darált vegyes zöldség (ennek híján ételízesítő)
  • 3 evőkanál zsemlemorzsa
  • 1 egész tojás
Elkészítés: 
A hagymát ledarálom, kétharmad részét 1 kanál olajon dinsztelem. Másik részét a fokhagymával és a bőrös kacsamellel, a zöldfűszerekkel, sóval, borssal összedarálom. Hozzákeverem a zsemlemorzsát és a tojást, kis golyókat formálok belőlük, melyeket a megdinsztelt hagymára teszek és mindkét oldalát kissé megpirítom. Felengedem a paradicsomkonzervvel, belevágok ugyanannyi zöldfűszert, mint a húsba, egy evőkanál mézet és 2 evőkanálnyi sűrített paradicsomot adok hozzá és kis lángon 10 percig forralom.
Közben odateszem a tészta főzővizét, ha felforrt sózom és 2 perc alatt megfőzöm a tésztát, leszűröm, leöblítem, tálban olívaolajjal összekeverem.
Nagyon örültem ennek az ebédnek és családom is hasonló érzéseket táplált iránta. Próbáljátok ki, mert biztos siker.

Nincsenek megjegyzések: