Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 28., péntek

Iskolai tízórai ötletek



Szívügyem és nagy gondom a fiam feltáplálása.  Nem egy robosztus jelenség, tekintve korát (15 év). Mint általában az idősebb korban első gyermeket vállaló anyák, én is túlaggódom minden lépését. Ezért kitaláltam, hogy a rettegett iskolai tízórai, - amit szeretnek egyes zsenge korúak elbliccelni,- változatossá teszem. Úgy gondoltam, ha minden napra más péksüteményt készítek, akkor jól felhizlalom, vagy valami ilyesmi.
 
itt feltettem már sokfélét. Úgy nézem, nem csak az én problémám ez, hanem sok más anyáé is, mert elég sok visszajelzést kaptam tőlük, ahol tetszésükről is értesítettek. Annyira jó dolog, ha az ember véleményét kikérdezik, számítanak a segítségére. Talán itt is lesznek olvasók, akiket ez a téma érdekel és szívesen látnak néhány kipróbált receptet.
Közben el-el szaladok. mert már a holnapi tökmagos pogácsát készítem elő, amit reggel frissen sütök, hogy a büdös kölke melegen vihesse.
Tehát a Sonkás -sajtos tönkölyzsemle receptje:

Hozzávalók 4 nagy zsemléhez:

1,5 dl tej
1 ek méz
1 dkg friss élesztő
2 ek olívaolaj
1 tk só
20 dkg  finomliszt
7 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
4 szelet csirkemellsonka
10 dkg ementáli sajt reszelve
tejföl a kenéshez

Elkészítés:

A tejet meglangyosítom,elkeverem benne a mézet, belemorzsolom az élesztőt és néhány perc alatt megkelesztem. Ezután a többi alapanyagot is hozzákeverem, ruganyos tésztát gyúrok belőle és egy óra alatt duplájára kelesztem. Ekkor még egyszer átgyúrom, lisztezett deszkán hosszúkás téglalappá nyújtom úgy hogy a tészta alsó felére a 4 szelet sonka elférjen egymás mellé, és a felső részt rá tudja hajtani. A sonkák tetejére 1 evőkanálnyi reszelt sajtot szórok, a tészta felső részével lefedem és elvágom a tésztát a sonkák mellet. Oldalát összenyomkodom, és a tészta széleit alágyűröm, mint amikor cipót készítek. Így kerek zsemleformát kapok. Tejföllel megkenem, reszelt sajttal vagy szezámmaggal megszórom, 25-30 percet újra kelesztem, majd a 200 fokra előmelegített sütőben negyed óra alatt hőlégkeverésen arany-barnára sütöm. 

Itt ugyan nem látszik a sonka, mert a csirkemellsonka  annyira világos, de cserében nagyon finom. Persze még finomabb, ha valamilyen karakteresebb sonkából készítjük.
Nagyon szeretek főzni, de leges legjobban kenyeret és kelt tésztát sütnék minden nap. A másik nagy szerelmem a tésztakészítés, mely témából szintén ki fogok bontakozni itt a blogon, hisz ezért kezdtem az írásának. Most már egyek a pogácsámhoz...

Nincsenek megjegyzések: