Összes oldalmegjelenítés

2012. október 21., vasárnap

Fehér és fekete

Ezt a tésztát is Csatószegi Zsuzsinak köszönhetem, tőle kaptam, csakúgy, mint a "Vörös és fekete"-ét is.
Meccsre mentünk, ezért sietve kellett ebédet készítenem. A tészta ugye meg volt, csak valamilyen ragut kellett mellé készítenem, ami színben passzol az elképzelésemhez. 


A ragu hozzávalói 3 személyre:

60 dkg csirkemellfilé
2 ek olívaolaj
1 kis fej vöröshagyma
1 kk só
néhány tekerés bors
1 kk tárkony
5-6 szem borókabogyó összetörve
fél citrom leve és julienne-re vágott héja (reszelve is pont olyan finom)
2 dl tejszín

A csirkemellet ceruzányi csíkokra vágtam. Az olajon megdinszteltem a felaprított hagymát, amikor üveges lett rádobtam a húst és fehéredésig sütöttem, közben sóztam, borsoztam, rászórtam az összetört borókabogyót, végül pedig a tárkony következett. A tárkony hamar megégne, ezért beleloccsantottam a tejszínt, még 5-6 percig forraltam. A jó kis julienne - vágómmal, rászeltem a citromhéjat és a legvégén belecsavartam a citrom levét, átkevertem és elzártam a gázt. Míg a hús fortyogott lobogó sós vízben 4 perc alatt kifőztem a tésztát, leöblítettem, lecsepegtettem, tálaltam. Ebéd után szaladtunk a meccsre. Érdemes volt, mert a csapatunk 48:7 re legyőzte ellenfelét.

Nincsenek megjegyzések: