Összes oldalmegjelenítés

2012. október 21., vasárnap

Csokis croissant

A mai reggelihez készítettem elő tegnap este ezt a finom péksüteményt. Kicsit macerásabb csak az elkészítése, mint egy sima kiflinek. Viszont nagy előnye, hogyha az ember este elkészíti, éjszakára hűtőbe rakja, akkor reggel nagyon gyorsan friss reggelit készíthet a családnak. Vasárnap reggel így könnyen döngetheti az asszony a kebelét, hogy milyen hős ő.
Ez ő: 

Hozzávalók 8 darabhoz:

  • 75 ml langyos tej
  • 17 g élesztő
  • 2 ek méz
  • 350 g BL-55 finomliszt
  • 100 ml joghurt
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek szőlőmagolaj 
  • 1 tojás
  • 1 kk só
  • 1 tk sikér
  • 1 kk almaecet 

Rétegzéshez: 14 dkg vaj reszelve

Töltelékhez: 8 ek étcsokipasztilla (extra: néhány fehér csokipasztilla is jelen volt)

Kenéshez: 1 tojás és 1 ek tejföl keveréke

Elkészítés:
A langyos tejbe belekevertem a mézet és az élesztőt, 7-8 perc alatt letakarva felfuttattam. Az élesztős tejet a kenyérsütő üstjébe töltöttem, követte a joghurt, tejföl, tojás, majd a liszt. sikér, só és az ecet. Dagasztó programra állítottam, ami nálam másfél órás és elindítottam. Mikor már 5 perce dolgozott a gép, hozzátöltöttem a szőlőmagolajat is. 
A megkelt tésztát alaposan lisztezett deszkára borította. Lágy tésztát kaptam. Finoman átgyúrtam, nyolc részre osztottam, kis cipókká gyúrtan őket, melyeket kinyújtottam kb. 20 cm átmérőjű körökké. Minden kör tetejére 2 dkg-nyi reszelt hideg vajat hintettem, aztán letakartam a következő tésztakoronggal, és így folytattam a rétegzést, míg a vajam és a tésztám is el nem fogyott. A legfelső tésztára nem kell vajat tenni. A keletkezett tésztát finoman minden irányba nyújtottam, míg úgy 43-44 cm átmérőjű kört kaptam. Ezt derelyevágóval 8 egyenlő cikkre vágtam. A cikkek alsó, széles részén elterítettem a csokipasztillákat és kifliszerűen feltekertem a süteményt. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket egymástól távol, mert az éjszaka folyamán alaposan megnövekedtek. Letakartam folpackkal és aludni küldtem őket a hűtőbe. Reggelre kelvén láttam, hogy igen szépen dagadoznak a tepsiben. Feltörtem egy kis tojást, összekevertem 1 kanál tejföllel és megkentem a duzzadt süteményeket.  Hideg sütőbe tettem őket és a tűzhelyet bekapcsoltam, beállítottam 170 oC-ra, hőlégkeverésen. Fél óra alatt szép pirosra sültek őkelmék.



Nincsenek megjegyzések: