Összes oldalmegjelenítés

2012. október 24., szerda

Thai zöldséges tészta grillezett lazaccal


Szeretem a gyorsan elkészíthető ételeket. A mindennapok rohanásában mégis főtt ételt tudok tálalni a családnak. Ez sem volt egy bonyolult. Benéztem a hűtőmbe mit is találok ott, így született az ebédünk. Nagy szerencsémre a gyereknek is bejött.

                                       

Egészséges, diétásnak is mondható, tehát bárkinek tudnám ajánlani.

Hozzávalók: 


  •  60 dkg lazac filé (én bőr nélkülit vettem)

Páchoz:
  • 3 ek édes chiliszósz
  • 5 ek szójaszósz
  • 1 tk pálmacukor
  • 1/2 lime leve
  • 1 tk halszósz
  • 1 kk cayenne-bors
  • 1 tk frissen reszelt gyömbér
  • 1 gerezd fokhagyma reszelve
  • 1 tk tamarind
  • 2 kaffir lime levél apróra vágva
  • 1/2 thai citromfű
  • 1 kis piros chili apróra vágva
  • 1 ek rizsecet
  • 1 ek Worchestershire szósz
Körethez:
  • 20 dkg spagetti tészta 
  • 2 ek szezámolaj
  • 15 dkg zöldborsó
  • 10 dkg zöld hüvelyű bab egyben
  • 1 lilahagyma
  • 2 szál újhagyma
  • 2 közepes répa
  • 1 piros kaliforniai paprika
Mindez nagyon soknak tűnik, de mindenből csak egy keveset tettem, így telt íze volt az ételnek. Mindig benéztem a fűszeres szekrénybe, amiről úgy gondoltam, hogy ide való azt beletettem, kóstolgattam, jóvá hagytam, ... ez megsütötte, ez meg megette.

Összekevertem a pácot és a halat beletettem 3 órára, lefóliáztam, hűtőbe tettem. 
A zöldségeket felszabtam: a lilahagymát vaskosabb cikkekre, az újhagymát ujjnyi hosszúra, a paprikát is hasonló méretűre és a répát is, de azt zöldségpucolóval szeltem vékonyra. Igazából ezek a keletiek nagyjából egyforma nagyságúra vágnak mindent. 
Begyújtják a tűzet, ráteszik a wokot, kevés olajat öntenek bele és amikor már füstöl, akkor elkezdik belehajigálni a zöldségeket olyan sorrendbe, ahogyan azok puhulnak. Hirtelen sütnek mindent nagyon erős tűzön. Így tettem én is. A sülő zöldségekre öntöttem a pácot a   
halról és tovább pirítottam őket a fűszeres lében. Közben már zubogott a sós víz, amiben a tésztát 5 perc alatt megfőztem és amikor kész lett, átszedtem a ressre sült zöldségekre. Átforgattam, így a köret már el is készült. Ekkor a másik lángon már forró volt a grill serpenyő, amibe kevés olajat spricceltem, és beletettem a lazac szeleteket. Mindkét oldalukat 3-3 percig sütöttem, hogy kívül csíkos legyen, de belül még rózsaszín maradt.
Máris tálalhattam az éhes család elé. Igazán finom ebédünk volt.

Nincsenek megjegyzések: