Összes oldalmegjelenítés

2012. november 17., szombat

Fish & chips

Vettem fél kiló tőkehalat. Mit is lehet ebből készíteni. Sok mindent, de azt a gyerek nem eszi meg. Így maradt a britek nemzeti kajája. Ráadásul gyors, fél óra alatt elkészíthető.

Hozzávalók:


  • 500 g tőkehalfilé
  • 1 tojás
  • 10 dkg finomliszt
  • 2 dl sör
  • bors
  • fél citrom leve
  • 1 kg burgonya hasábokra vágva

Amivel még megtoldottam, az egy kevés aioli mártás volt. Igen ütősre sikeredett és akkor nem elég az intenzív fokhagyma íz, még rátettem egy lapáttal megszórtam snidlinggel is. Ugyan szentségtörést követtem el, mert belecsempésztem egy tojás sárgáját is, csak hogy hamarabb elkészüljön. (Ma nem lesz csókolózás.)


Aioli mártás hozzávalói:

  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy csipet tengeri só
  • 1 csipet cayenne-bors
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 kis tojás sárgája
  • egy csipetnyi snidlingszál összevágva


A fokhagymát a sóval pépesre zúztam a mozsárban, hozzáadtam a cayenne-borsot, a tojás sárgáját, elkevertem, majd lassan csurgatva és folyamatosan keverve el kezdtem adagolni az olajat. Még felvett volna sokkal többet is, de így szerettem, jó sűrűn.



A halat néhány órára tejbe áztattam, aztán lecsöpögtettem, leitattam törlőkendővel. Megsóztam, kevés borsot tekertem rá és rácsavartam fél citrom levét. Így hagytam állni még 20 percet. Addig a krumplit megpucoltam, felszabtam hasábokra, mostam, szárítottam, sütöttem a fritőzben 165 fokon. Közben elkészítettem a sörtésztát. A tojást némi sóval és a liszttel kikevertem,felengedtem a sörrel, állni hagytam egy keveset. A halat lisztbe, aztán a sörtésztába mártottam és forró olajban megsütöttem, konyhai törlőn leitattam. Kénytelen voltam némi ketchupot adni mellé, mert a fiam másképpen nem evett volna. Ezt tették velünk a gyors éttermek. Mert meg van annak is a helye, de nem mindenáron és nem mindenhez.


Borajánlat: 
Dörgicsei Pinot Blanc - 2012 Pántlika pincészet -Balatonfüred-Csopaki borvidék 
Dörgicsei minőségi száraz fehérbor. Hazánkban ritkán előforduló szőlőfajta. A pohárba töltve aranyló sárga szín jelenik meg, minimális zöld reflexszel. Illatában, alapvetően bodza jelenik meg, kis körtével. Lecsengése hosszú és tisztán gyümölcsös. Kínálhatunk hozzá balatoni fogast, ruccolával, szőlővel, kecskesajttal, kemencében sütve. 0,75 l

Legjobb beszerzési forrásom.

Nincsenek megjegyzések: