Összes oldalmegjelenítés

2012. november 17., szombat

Kókuszgolyók fehéren feketén

Fiam délután besomfordált a szobába és feltette a kérdést:
"- Lesz valami? Várható, hogy készül valami?" Azonnal tudtam, hogy édességre fáj a foga. Rögtön ki is bökte, hogy meggyes kókuszgolyót szeretne enni. Felderítettem, hogy bizony meggy nincs jelen a háztartásunkban. Tettem egy aszalt szilvás ajánlatot, de azt mondta, akkor inkább hagyományosat kér. Felajánlotta a segítségét, majd rövid idő alatt felszívódott.
Kimentem a konyhába és nekiláttam, de én nem vágytam a hagyományosra, hát gondoltam két félét készítek.

Hagyományos kakaós hozzávalói:

  • 25 dkg darált keksz
  • 1 dl 30 %-os tejszín
  • 5 dkg cukor
  • 2 ek holland kakaópor
  • 5 dkg kókuszreszelék + 3 dkg a hengergetéshez
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 tk kókusz aroma


Lime-os fehér kókuszgolyó hozzávalói:

  • 25 dkg darált keksz
  • 1 dl 30 %-os tejszín
  • 5 dkg cukor
  • 5 dkg kókuszreszelék + 3 dkg a hengergetéshez
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 tk kókusz aroma
  • 1 nagyobb lime leve és reszelt héja


Nem bonyolult, csak egy összetevő különbséggel teljesen más ízvilág alakítható ki. Sőt, azonnal elhatároztam, hogy ennek a felnőtt változatát is elkészítem egyszer.

Elkészítése:
Az összes anyagot homogén masszává gyúrtam és kókuszreszelékbe forgattam. Rövid időre betettem a hűtőbe, de itt véget is ért a karrierjük, mert pillanatok alatt elfogyasztotta a család. 


Nincsenek megjegyzések: