Összes oldalmegjelenítés

2012. november 18., vasárnap

Tárkonyos marharagu leves

Törtem a fejem mit főzzek ebédre. Először valamilyen gyümölcslevesre gondoltam, mert tudtam, hogy a második fogás kacsasült lesz. Mégis egyre inkább érlelődött a tárkonyos-citromos leves utáni vágy, de nem tudtam eldönteni, milyen húsból készítsem. Végül is a marha mellett döntöttem, mert olyat még nem főztem.Egy szép szelet rostélyost találtam, amit nem tartottam igazán ebbe a levesbe valónak, de támadt egy ötletem. Ha már úgyis sütögetem a kacsát, becsusszantom mellé a levest és mindketten békésen elkészülnek a sütőben, én meg energiát spórolok vele. 

Hozzávalók: 

  • 40 dkg marhahús
  • bors
  • 2 ek olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 közepes fehérrépa
  • 1/2 fej zeller
  • 15 dkg borsó
  • 1-2 ág zellerlevél
  • 1 csomag petrezselyem
  • 1 ek tárkony összevágva
  • 1 dl tejföl vagy tejszín
  • 1/2 citrom leve
  • 1 tojásból gríznokedli

 Elkészítése: 

A marhahúst kisebb kockákra vágtam. A hagymát felkockáztam, megdinszteltem az olajon, aztán beleszórtam a marhahúst, sóztam, frissen őrölt borsot tekertem rá és 4-5 percig pirítottam. Mikor mindenütt színt kapott, felengedtem hideg vízzel, beletettem a fokhagymát is és a 150 fokos sütőbe tettem.
Egy óra múlva megnéztem, akkor még csak félig főtt meg a hús, ekkor hozzáadtam a felkarikázott répákat, zellert, zellerlevelet pótoltam egy kevés vízzel a veszteséget és tovább főztem. Újabb fél óra múlva már kivettem a sütőből. Ekkor már puha, omlós volt. Beleszórtam a borsót és a tárkonyt. Pár perc múlva beleszaggattam a gríznokedlit is. A tejfölt elkevertem egy kevés forró levessel, beleöntöttem a fazékba, beledobtam a felaprított petrezselymet, beleöntöttem a frissen facsart citromlevet, felforraltam és el is készült a ragu. Jó kis emberes étel készült a gyümölcsleves helyett, de nem bántam meg, ez a leves mindig elvarázsol.


Nincsenek megjegyzések: