Összes oldalmegjelenítés

2012. november 18., vasárnap

Gránátalmás kacsa polentával

A vasárnapi ebédünk második fogása. Először ez fogalmazódott meg bennem, utána alakult ki a többi fogás. Volt a hűtőmben egy nagy bőrös kacsamell, azt sütöttem meg. Nem  munkaigényes, mint a mai ebédünk általában. Ha elkészült és megebédeltünk, akkor meccsre megyünk, mert fiam csapata a Blue Bowl döntőben játszik. Ezért már délelőtt összeraktam a kaját (mindent a sütőben készítettem), hogy aztán mehessünk dolgunkra. 

Hozzávalók: 

  • 90 dkg bőrös kacsamellfilé
  • bors

Páchoz:

  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek gránátalmaszirup
  • 1 ek Worchester szósz
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 1 ek tamarind
  • 1 ek méz

Polentához:

  • 2 dl kukoricadara
  • 1 l víz
  • 1 zöldségleveskocka

Díszítéshez:

  • 1 gránátalma


Elkészítése:
A kacsamell bőrét beirdaltam négyzetrácsosra. Egy vastag falú teflonlábasban először bőrével lefele fordítva megsütöttem az egyik, majd a másik oldalát, hogy a nedvek benne maradjanak, majd lefedve a 150 fokos sütőbe tettem egy órára. Ekkor kivettem, meglocsoltam a páccal és visszatettem 20 percre, majd fordítottam rajta egyet és újabb 20 percre visszatettem. Kiszedtem egy tálba, fóliával letakarva pihentettem 10 percet.
Közben feltettem a vizet a polentának, Mikor felforrt, beledobtam a leveskockát és lassan öntve a kukoricadarát, folyamatos keverés mellett főztem 10 percen keresztül. Végül ráöntöttem 1 ek kukoricacsíra olajat, elkevertem vele. Tálalásnál a polentára csepegtettem egy keveset a hús pácából és gránátalma magokkal díszítettem. 


Borajánlat: 

Dörgicsei rozé bor kiválóan illett hozzá, melyet legkedvezőbben itt szereztem be

Nincsenek megjegyzések: