Összes oldalmegjelenítés

2012. november 8., csütörtök

Kínai illatos-omlós csirke

Erre a fogásra sem kell sok időt pazarolni. Pillanatok alatt elkészíthető finomság. Míg a fiam kisebb volt és sietve mentünk valahova, mindig beszaladtunk a kínaihoz és ezt a csirkét rendeltük, amit aztán benyomott útközben a kocsiban. Mivel rengeteg mindennel voltam ma elfoglalva, szinte semmi időm nem maradt az ebéd készítésre, viszont rohanni kellett a munkába (mint mindig), így jól jött, hogy már reggel bepácoltam fél kiló csirkemellet, 2 jókora gerezd reszelt fokhagyma némi olaj és tej keverékébe és leparkoltam a hűtőbe "illatosodni".
Délben, amikor már futnom kellet, csak bemártogattam a tésztába, és villámgyorsan kisütöttem.
A tészta: 2 nagy tojás fehérje, nagy csipet só, kevés bors, esetleg cayenne-bors (ha nem baj, hogy cíííp), 3 evőkanál étkezési keményítő. 
A tejtől lecsepegtettem a húst, máris belemártottam a fehér a masszába és landoltak a forró, ámde kevéske olajban, ahol fedő alatt 1-1 percet sült mindkét oldaluk és már szedtem is őket a papírtörlőre. Annyira nem volt időm, hogy ennek a megmaradt szaftját adtam mártogatósnak. Egyszerűen lekörözhetetlen volt.


Ennyire siettem, hogy a tálkába csak betettem a fagyasztóból kivett mártást. Gyalázat!
Nem szoktam ilyet csinálni, de az idő nagy úr, én pedig csak egy póri alkalmazott vagyok. 

Nincsenek megjegyzések: