Összes oldalmegjelenítés

2012. november 13., kedd

Almás piskóta

A minap vásároltam a piacon és futtomban megláttam egy pékség kirakatában ezt a kiírást: almás piskóta. Végig futott rajta a szemem, vajon mi lehet benne? Amint hazaértem a vásárlásból, azonnal rekonstruálni akartam az élményt, így nekiláttam iziben, pedig annyi más dolgom lett volna.

Hozzávalók az én elképzelésemben:
A töltelékhez:
  • 2 közepes alma - 25 dkg megpucolva, lereszelve magház nélküli gyümölcs
  • 5 dkg arany mazsola
  • 5 dkg dió durvára vágva
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 2 ek barna cukor (az almához, mintha pite lenne)
A tésztához:
  • 5 kisebb tojás + 2 fehérje (ez csak azért, mert ott volt a hűtőmben)
  • 1 csipet só
  • 6 ek porcukor
  • 5 ek fehér tönkölyliszt
  • 1 ek étkezési keményítő
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 tk fehéj
  • 1 csipet szegfűszeg
  • 1tk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
Tetejére: 
  • kevés levendulaszirup és néhány virág


Ez nem egy jól sikerült fotó a műről, de az íz, az illat, az állag egyszerűen fantasztikus. Igazán őszi, de meleg, barátságos, kényeztető. Simán elmegy karácsonykor is.

Elkészítése:

Az almát megpucoltam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Hozzácsaptam a mazsolát, had szívja fel az alma levét, a darált diót a 2 kanál cukrot és a citrom levét és héját.
A tészta a szokásos: kettéválasztom a tojásokat, fehérjét egy csipet sóval felverem. Én ehhez adagoltam kanalanként a porcukrot, aztán a tojássárgákat, a sütőporral és a fűszerekkel elkevert lisztet.
Ebbe beleforgattam az almás cuccot és már töltöttem is a kivajazott, lisztezett 25x25-ös kocka tepsibe. Tetejére hintettem kis levendulaszirupot, meg virágot. 180 fokon, hőlégkeverésen 20 percig sütöttem, majd újabb 20 percig 160 fokon. A tepsiben hűlt ki, utána vágtam fel és faltam, mintha soha nem ettem volna.
Még szerencse, hogy nem készítettem többet, mert ezt megelőző napon készítettem ezt a finomságot , amit szintén nem tudtam abbahagyni, míg el nem fogyott, így felugrott rám néhány kilócska, amit nem is tudom hogy hagyok majd el, és közeleg a karácsony. Brrrrrr...

Nincsenek megjegyzések: