Összes oldalmegjelenítés

2012. december 23., vasárnap

Gyors mézeskalács

Csak a szokás kedvéért sütöttem két tepsi mézeskalácsot, pedig halálomon voltam. Annyira ledöntött az alattomos influenza, hogy lézengeni sem volt erőm, feküdtem az ágyban, rázott a hideg és forgott a szemem, hogy mindjárt itt a karácsony és én még nem készítettem semmit. Odaadó férjem tömött mindenféle gyógyszerrel, hogy hátha talpra állok. No nem azért, hogy össze-vissza főzzek mindenfélét, hanem mert aggódott értem. Mikor ki tudtam támolyogni a konyhába, gyorsan összegyúrtam a tésztát, hűtőbe tettem. Mikor újra kiszédelegtem, akkor kinyújtottam, kiszaggattam, szórtam rá kis csoki és cukor golyókat és gyorsan kisütöttem. Nem szépek, - mert nem volt erőm semmihez,- de az íze, illata  finom, karácsonyi hangulatot áraszt magából.


 Egyszerű, mindenki könnyen elkészítheti.

Hozzávalók: 

  • 40 dkg félfogós liszt
  • 10 dkg rozsliszt
  • 15 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 6 ek méz
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 egész tojás + 1 sárgája
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 2 tk mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 tk citruspor
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 tk fahéj
  • 1 kk őrölt kardamom mag 
  • 1 kk őrölt szecsuánibors
  • 1 kk őrölt rózsabors
  • 1 csipet őrölt szerecsendió
  • 15 dkg kandírozott narancs-és citromhéj
  • 15 dkg kandírozott gyömbér
A fent említett módon elkészítettem a tésztát, kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsikbe tettem, lekentem a citromos-vaníliás megmaradt tojásfehérjével, megszórtam cukor és csokigolyókkal és 160 fokon hőlégkeverésen 10 perc alatt megsütöttem őket.
Már csak néhány darab árválkodik egy tálon. Ez a siker.

Nincsenek megjegyzések: