Összes oldalmegjelenítés

2013. január 20., vasárnap

Olasz aszalt paradicsomos bagett

Estére elfogyott itthon minden kenyér, péksütemény. Gyorsan bekészítettem a kenyérsütőbe mindent, hogy vacsorára elkápráztassam a fiamat egy finom, meleg kenyérkével. Egyszerű, ízletes,  mégis eltér a mindennapitól. 



Hozzávalók:

  • 45 dkg fehér tönkölyliszt
  • 3 dl meleg víz
  • 1 ek méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 2 ek búzacsíra
  • 3 ek búzakorpa
  • 1 tk szárított kakukkfű
  • 1 tk szárított bazsalikom
  • 8-9 olajban eltett aszalt paradicsom 
  • 3 ek olaj a paradicsomról
  • 1,5 tk só
  • kenéshez 2 ek joghurt

Elkészítése:

A meleg vízben elkevertem a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam megkelni. Ezután beleöntöttem a kenyérsütő üstjébe, hozzáadtam a szilárd összetevőket és elkezdtem dagasztani. Az én gépem először 10 percet dagaszt,fél órát  pihentet, majd újra 10 percet dagaszt és ez után keleszt. Tehát az első dagasztás felénél adtam hozzá a darabokra szaggatott paradicsomokat, hogy a gép ne szedje szét teljesen.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán három részre osztottam, minden darabot kisodortam kb. 80 cm hosszúra, aztán középen megfelezve maga körül megsodortam és máris a bagett sütőformába tettem. A tetejét megkentem joghurttal és mivel hűvös volt, betettem kelni az 50 fokos sütőbe. Negyed óra múlva felcsavartam a sütő hőmérsékletét 230 fokra hőlégkeverésen. Nagyjából 20 perc alatt megsültek a kenyérkék. A formában hagytam kihűlni, mivel lyukacsos, így nem párásodik bele a kenyér. Nem is volt ideje, mert langyosan már tolta is be a gyerek. De azért, hogy legyen választása készítettem egy hasonlót  fűszer nélkül is.

Nincsenek megjegyzések: